افزايش رفاه عمومي از طريق تجاري سازي محصولات دانش بنيان از جمله برنامه هاي پارك علم و فناوري است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه نشست هم اندیشی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی با حضور مسئولین این نهاد در محل سالن جلسات شهید نوروز نژاد پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.
 در این نشست مهندس رضا رحیمی معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه-  به ارائه گزارشی از مجموعه عملکرد پارک علم و فناوری کرما نشاه پرداخت و گفت: پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در توسعه فناوری، توسعه اقتصاد دانش محور و اشتغالزایی تخصصی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است.
وی افزود: یکی از اهداف مهم پارک های علم و فناوری افزایش ثروت جامعه، افزایش رفاه عمومی از طریق تولید و تجاری سازی کالاها و محصولات دانش بنیان تولید شده در پارک است که این موضوع در راس تمامی برنامه ها و فعالیت های پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه قرار گرفته است.
وی گفت: در چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 پیش بینی می شود که 50 هزار شرکت دانش بنیان تأسیس گردد.
وی تدوین دانش فنی را یکی از خصوصیات مهم در پارک ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه در کشور تدوین دانش فنی در حوزه فنی مهندسی خیلی صورت نمی گیرد.
رحیمی گفت: پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در توسعه فناوری، توسعه اقتصاددانش محور و اشتغالزایی تخصصی مورد توجه قرار گرفته اند.
وی بیان داشت: مرکز رشد واحدهای فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با حمایت مسئولین کشوری از سال 1384 فالیت خود را آغاز نموده است، و پس از آن در سال 1386 پارک علم و فناوری کرمانشاه در راستای حمایت و کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان و ایده های نو با تأکید بر تجاری سازی نتایج تحقیقات تأسیس شد.
وی برقراری ارتباط با بخش های تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جذب متخصصین، نوآوران و مبتکران با اولویت فناوری های روز و نیازهای کشور و منطقه از رسالت های پارک علم و فناوری به شمار می رود.
رحیمی در ادامه افزود: برگزاری نخستین جشنواره ی منطقه ای فن آفرینی زاگرس با حضور پنج استان غربی کشور در مهرماه 89 در کرمانشاه، تصویب اولین کانون هماهنگی دانش و صنعت به ریاست استاندار محترم کرمانشاه، معرفی 35 طرح دانش بنیان به صندوق مهر امام رضا ( ع ) جهت دریافت تسهیلات به میزان 30 میلیارد ریال، کسب مقام های برتر در جشنواره خوارزمی و جشنواره ملی شیخ بهایی توسط واحدهای فناور، انتخاب طرح AMT، به عنوان یکی از 50 طرح برتر کشور و بازدید مقام معظم رهبری از آن، اجرای برج فناوری استان با قابلیت استقرار و حمایت از 100 واحد فناوری و ... را از عمده فعالیت ها و دستاوردها ی مجموعه پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برشمرد.
وی اظهار گفت: در حای حاضر 170 واحد فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
در ادامه این نشست دکتر نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همانطور که می دانید در حال حاضر کشور با توجه به تحریم های صورت گرفته در وضعیت مناسبی به سر نمی برد اما خوشبختانه ما شاهد فعالیت های چشمگیری از سوی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی هستیم که در استان کرمانشاه حرکات خوب و شتاب دهنده ای از سوی این سازمان در حال انجام است.
وی گفت: ما بایستی بر روی موضوعاتی که باکمبود آن مواجه هستیم به عنوان مثال در زمینه بسیاری از تجهیزات و امکانات از جمله چند نوع دارو که در حال حاضر از خارج از کشور وارد می شود بحث و بررسی کنیم تا موفق به تولید اینگونه موارد در کشور شویم.
نیکبخت گفت: یکی دیگر از مواردی که نیاز اساسی مردم و جامعه است بحث غذا و دارو است که باید فکر خود را بر روی تولید بهینه اینگونه موارد متمرکز کرد.
وی گفت: خوشبختانه ما مجوز احداث مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دریافت نموده ایم و در این راستا نیازمند تعامل و همکاری هر چه بیشتر با مجموعه پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه هستیم.
در پایان از سوی مسئولین دو مجموعه پیشنهادها و راهکارهای در خصوص رشد و ارتقا شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه بیان شد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار