تولید 30 عنوان کتاب و نرم افزار از تولیدات 10 ساله جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا، آینه تمام نمای فعالیت های این جشنواره بین المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دبیر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: بر اين اساس با توجه به دهمين سال برگزاري جشنواره، شوراي سياستگذاري تصميم گرفت کارنامه ۱۰ساله عملکرد جشنواره امام رضا(ع) در قالب نمايشگاه و با همکاري تمام سازمانهاي مرتبط معرفي شود.

سید جواد جعفری رکن نخست جشنواره امام رضا(ع) را شوراي سياستگذاري عنوان کرد و گفت: اين شورا با حضور ۳۰دستگاه و نهاد فرهنگي و به رياست وزير ارشاد خط مشي اصلي جشنواره را تبيين ميکند.

دبير جشنواره بينالمللي امام رضا، شوراي هماهنگي جشنهاي دهه کرامت را رکن دوم اين جشنواره عنوان کرد و يادآور شد: وظيفه اين شورا ساماندهي جشنهاي دهه کرامت متناسب با سيره و معارف رضوي است که اميدواريم با برگزاري اين جشنها در دهه کرامت فضايي با نشاط کشور را در بر گيرد.

مدير کل ارشاد استان سپس به تصويب تدوين دانشنامه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت :يک تيم بسيار معتبر با مديريت حجتالاسلام والمسلمين دکتر گرجي در قم شکل گرفته است که اقدامات و مطالعات لازم براي تدوين دانشنامه امام رضا(ع) را انجام ميدهد؛ در حال حاضر مدخليابي اين دانشنامه تمام شده است وپيش بيني ميشود حداقل در ۱۱ جلد جمعبندي شود

وی با اشاره به تعداد کشورهای شرکت کننده در جشنواره گفت : امسال رشد قابل توجهي در تعداد کشورهاي برگزارکننده جشنواره امام رضا(ع) داشتيم، به طوری که 48 کشور جهان امسال در جشنواره شرکت کردند.

جعفري ادامه داد: امسال جشنواره بينالمللي امام رضا(ع) از لحاظ کمي داراي ۶۷برنامه است که از ۱۳برنامه علمي پژوهشي، ۱۳برنامه فرهنگي، ۵برنامه سينمايي، ۱۱برنامه دانشگاهي، ۲برنامه مطبوعاتي و ديجيتالي، ۱۵برنامه هنري، ۸برنامه کودک و نوجوان و ۲ويژه برنامه افتتاحيه و اختتاميه تشکيل ميشود./س

برچسب ها: جشنواره ، امام رضا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.