ايران 70 تا 80 نوع محصول زراعي و باغي را توليد مي کند که محصولات مهم ديگري را هم مي توان به آن اضافه کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شيخي عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي ايران در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: تنوع اقليمي و آب و هوايي و ثبت گاهي اختلاف دماي 50 درجه در مناطق مختلف کشور نشان دهنده مزيت هاي توليد گسترده از انواع ميوه هاي سردسيري و گرمسيري است و با توجه به تنوع ژنتيکي بايد براي تامين نيازهاي کشور برنامه ريزي شود و شرايط اقتصادي و انگيزه مالي اين توليد ثروت هم فراهم شود.

شيخي افزود: بخش کشاورزي در حال حاضر با نرخ رشد پايين سرمايه گذاري روبروست و نرخ رشد سرمايه گذاري سالانه به  4 تا 5.2 درصد رسيده است.

وي با بيان اينکه پديده ورود ريزگردها هم بر محيط زيست کشاورزي ايران تاثير منفي دارد ، گفت: ضروري است با همکاري کشورهاي همسايه درباره کنترل اين پديده اقدام جدي شود.

شيخي با اشاره به کاهش بارندگي ها و ادامه خشکسالي ها در برخي مناطق تصريح کرد: اين روند به اقتصاد کشاورزي خسارت زيادي مي زند و فقط با مديريت بهينه مصرف آب در بخش هاي خانگي، صنعت و کشاورزي مي توان آن را کنترل کرد.

شيخي با اشاره به برداشت اضافي 9 ميليارد متر مکعب آب از منابع زيرزميني در دشت ها گفت : تغيير الگوي کشت درمناطق مختلف مانند کاهش يا حذف کشت برنج در مناطق مرکزي هم بايد مورد توجه باشد و بحث هاي کنترل آب هاي سطحي و انتقال آن به مناطق مورد نياز هم ضروري است./عب
برچسب ها: تولید ، محصول ، باغ ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار