معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث شبکه زیرگذر عابر پیاده در میدان آزادی خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد : میدان آزادی یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین میادین شهر تهران است که ترددهای عرضی بسیار زیادی در طی روز از معابر منتهی به این میدان صورت می گیرد . به همین دلیل و در راستای ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده احداث شبکه ای از زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد : در فاز نخست این پروژه ، در دو ضلع میدان آزادی 2 زیرگذر عابر پیاده در دست ساخت قرار گرفته است که یکی از این زیرگذرها پیشرفت بیش از 50 درصدی داشته و شمال غرب میدان را به شمال شرق آن ، از زیر بزرگراه محمد علی جناح به یکدیگر متصل می کند.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: همچنین در مسیر شمال غرب به جنوب غرب میدان آزادی در عرض جاده کرج ، یک زیرگذر دیگر در دست احداث است که امیدواریم هر دو زرگذر عابر پیاده تا  قبل از پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: در فاز بعدی پروژه قرار است از پایانه آزادی و پایانه مسافربری غرب تهران دسترسی ها به صورت زیرگذر به مترو، شبکه اتوبوسرانی و پایانه تاکسیرانی فراهم شود، همچنین این زیرگذرها به  زیرگذری که در زیر جاده مخصوص کرج در دست ساخت است متصل خواهند شد تا شبکه ای منسجم و به هم پیوسته از زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی شکل گیرد.

 تشکری هاشمی اظهار کرد: زیرگذرهای عابر پیاده در میدان آزادی ارتفاع زیاد دارند و همچنین کاملا عریض خواهند بود تا ضمن امکان ایجاد تهویه مناسب در این شبکه با توجه به حجم زیاد تردد عابران ، عبور و مرور شهروندان با سهولت صورت گیرد و احساس امنیت و راحتی برای عابران در این زیر گذرها ایجاد شود./ل

برچسب ها: شبکه ، منسجم ، زیرگذرهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.