سازمان خصوصی سازی بلوك 19.87 درصدی شركت پتروشيمي فسا را به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز شنبه 14 مرداد عرضه می کند.

امیر هامونی مدير بازار فراوبرس ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: 123 ميليون و 893 هزار و 854 سهم شركت پتروشيمي فسا معادل 19.87 درصد سهام به نرخ پايه هر سهم هزار و 443 ريال و به قیمت پایه کل 178 میلیارد و 778 میلیون و 831 هزار و 322 ریال به صورت يكجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط حداقل30 درصد نقد و مابقی اقساط 2 ساله در بازار پایه فرابورس بر اساس مقررات بازار سوم عرضه مي شود.

وي در مورد ترکیب سهامداران این شرکت ها افزود: از سهامداران این شرکت می توان شرکت مهد امید آرین مالک 45 درصد سهام، شركت ملي صنايع پتروشيمي مالک 19.87، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک 15.4، شرکت بازرگانی پتروشیمی مالک 8.15 و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی مالک 0.13 درصد  سهام این شرکت  را نام برد.

به گفته وي اين شركت ها در زمينه احداث، راه اندازي و بهره برداري مجتمع هاي پتروشيمي و كارخانه هاي صنعتي به منظور توليد، بازاريابي مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشيمي، صادرات و واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فراورده¬های فرعی و مشتقات آنها فعاليت دارند.

وي يادآور شد: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 5 ميليارد و 363 ميليون و 364 هزار و 940 ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به فرابورس ارائه نمایند.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت حامل های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند.

همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریتHSE، رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد های صنعتی، اجرای آموزش¬های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت های تولیدی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خریدار یا خریداران متعهد می شود که هزار سهم وثیقه مدیران را معادل قیمت هر سهم در این معامله بلوکی خریداری و وجه مربوطه را پرداخت نمایند. لذا خریدار و فروشنده تعهد می نمایند نسبت به نقل و انتقال هزار سهم مذکور اقدامات لازم را بعمل آورند./عب
 
برچسب ها: فرابورس ، بورس ، عرضه ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار