سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بیش از 4 هزار واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 34 هزار و 756 میلیارد ریال و اشتغال 94 هزار و 229 نفر در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس غفار صفری افزود: واحدهای صنعتی فعال در این استان در بخش‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، کاشی، سرامیک و چینی‌آلات، صنایع فلزی، ساخت و نصب تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق، الکترونیک و مخابرات، کنترل و اتوماسیون، فناوری اطلاعات، پودر و عصاره شیرین بیان، صنایع سلولزی و نیز صنایع قالب‌سازی و ساخت خودرو همیشه قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی را در کشور، منطقه و حتی جهان از خود ارائه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 50 شهرک و ناحیه فعال صنعتی، فارس را به یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع تبدیل کرده و هم‌اکنون در تمام گستره جغرافیایی این استان با فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه استقرار صنایع فراهم شده است.

صفری تصریح کرد: نقش منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی، فضای اقتصاد، کار و تلاش و تولید و صنعت در استان فارس را برای جذب سرمایه‌های جهانی هموار کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اگرچه استان فارس با تولید 10 درصد از محصولات زراعی و باغی کشور همواره یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود اما با عزم دولت خدمتگزار و نیز همکاری و تعامل بخش خصوصی و صنعتگران و تجار فارس در عرصه صنعت و معدن و تجارت در سطح کشور مطرح است.


برچسب ها: واحد ، صنعتی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.