مرکزی/

800 هكتار از اراضی استان مركزی به تولید چوب اختصاص یافت.

معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی گفت: 800 هكتار از اراضی این استان از ابتدای سال جاری تاكنون به تولید چوب اختصاص یافته است.

مرادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك  افزود: سالانه به طور متوسط بیش از یك میلیون اصله نهال از گونه های مرغوب و سازگار با اقلیم استان مركزی توسط این اداره كل تولید و توزیع می شود.

وی اظهار كرد: نهال های تولید شده شامل گونه های درختی و درختچه های زبان گنجشك، سرو خمره ای، افرا، بادام كوهی، اقاقیا، كاتالپا، نیلك و ارغوان است.

معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی بیان كرد: با كاشت این نهال ها سالانه 630 هكتار به فضای سبز و درختكاری استان اضافه می شود كه نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی و هوای پاك دارد.

مرادی خاطر نشان كرد: صنوبر یكی از گونه های سریع الرشد با قابلیت تكثیر آسان با دوره بهره برداری كوتاه و امكان كاشت انبوه است كه مناسب جهت زراعت و تولید چوب است.

وی یادآور شد: در هر هكتار از اراضی این استان قابلیت كاشت به میزان سه هزار و 300 اصله نهال صنوبر وجود دارد.

هدف از اجرای طرح زراعت چوب، تامین چوب مورد نیاز در جامعه، توسعه فضای سبز و بوستان های شهری و روستایی، كاهش فشار بهره برداری از جنگل های كشور و افزایش سطح درختكاری در استان و ایجاد اشتغال می باشد./ع

برچسب ها: اراضی ، تولید ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.