مدیرعامل شركت تجهیزات پزشكی هلال احمر كشور گفت: در هفته دولت سال جاری، دومین شركت سرنگ سازی زیر نظر شركت تجهیزات پزشكی جمعیت هلال احمر (سها) در گلستان كلنگ زنی می شود.


به گزارش گروه  اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محمد علی زاده شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: همت والای مسئولان ارشد استان گلستان و وجود ظرفیت بالا به همراه نیروی انسانی مجموعه جمعیت هلال احمر گلستان باعث شد تا یك موقعیت استراتژیك برای ساخت این كارخانه در گلستان ایجاد شود.

به گفته وی، این شركت با ظرفیت تولید سالانه 220 میلیون عدد سرنگ در مرحله اول، در زمینی به مساحت 5/1 هكتار در فاز سوم شهرك صنعتی آق قلا، بیش از یك سوم نیاز كشور را تامین خواهد كرد.

وی اضافه كرد: این كارخانه سرنگ سازی كه 'هلال گلستان' نام گذاری خواهد شد، در فاز اول سرنگ های 2، 5 و 10 سی سی را به عنوان تنها شركت زیر مجموعه 'سها' تولید خواهد كرد.

وی ادامه داد: فاز دوم این كارخانه نیز در زمینی به همین مساحت ساخته خواهد شد كه بیشتر در این فاز، سرنگ انسولین تولید خواهد شد.

علی زاده در ادامه گفت: اعتبار ساخت این كارخانه در فاز اول 140 میلیارد ریال است كه به رغم نوسانات ارزی، نیازی به افزایش اعتبار نخواهیم داشت.

مدیرعامل شركت تجهیزات پزشكی هلال احمر افزود: اعتبار این كارخانه از سوی 'بانك رفاه كارگران' استان به عنوان بانك عامل تامین می شود و مقدمات و برنامه ریزی های اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته علی زاده، با توجه به نزدیك شدن به زمان كلنگ زنی ساخت این كارخانه بزرگ، از امروز مدیران فنی و مالی برای این پروژه در استان مستقر خواهند شد و كار مشاور این پروژه به اتمام رسیده و پیمانكار آن نیز بزودی مشخص می شود.

وی در پایان یادآور شد: با راه اندازی این كارخانه در فاز اول، 135 نفر به صورت مستقیم و 200 تا 250 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به كار خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.