نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اهمیت تعهدپذیربودن مسوولان اظهار داشت: قاطعیت، تقوا و علم ملاك های انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،آیت الله 'سید محمد علی موسوی جزایری' در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با ایشان اظهار داشت: گاهی روح و فطرت انسانی بیمار می شود و یا بر دل ها زنگار می نشیند اینجاست كه با به كارگیری اذكار قرآن و هشدارهای معصومین ( ع) این زنگارها از دل پاك می شود.

وی با اشاره به این كه كلام اهل بیت ندای فطرت انسان هستند گفت: اگر آیات قرآن را تلاوت كنیم بر دل های ما اثر می كند به این دلیل است كه آیات قرآن منطبق بر فطرت انسان هستند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینكه خدا فطرت انسان را به عنوان بالاترین مربی در وجود بشر قرار داده است اظهار داشت: خواندن و تدبر در كتاب قرآن و كلام ائمه معصومین و شركت در مجالس مذهبی فطرت به خواب رفته انسان را بیدار می كند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابراز داشت: در آیه شریفه « انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون » ذكر به معنای قرآن آورده شده است چرا كه بیدار شدن فطرت انسان با خواندن قرآن میسر می شود.

مدرس عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: در زیارت جامعه كبیره می خوانیم كه ائمه معصومین ذاكرند بدانیم كه مسوولیت اصلی این بزرگواران این است كه ما را از خواب غفلت بیدار كنند.

وی تاكید كرد: ائمه اطهار (ع) همواره به شاگردان خود توصیه می كردند كه مردم را به شركت در جلسات ذكر و دعا دعوت كنید جلساتی كه یادآور حقایق دینی و معارف اسلامی برای مومنان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ملاك انتخاب مدیران در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: در زمان شاه هركه دارای زور و قدرت سیاسی بیشتر بود مقامی در دربار نصیب خود می كرد اما در نظام جمهوری اسلامی قاطعیت، تقوا و علم ملاك های انتخاب مدیران در دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

وی افزود: احاطه كامل شخص بر كار، توانایی شناسایی استعدادهای مربوطه، مدیریت قوی و استعداد كافی در پیشرفت كار از دیگر شرایط یك مدیر خوب از منظر اسلام است.

آیت الله موسوی جزایری علم به نادانی را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: اگر مدیری متوجه شود كه از عهده مسوولیتی كه به او واگذار شده است بر نمی آید باید خود استعفا دهد چرا كه ماندن او در آن مقام شرعا حرام است و با استعفای خود سبب روی كارآمدن مدیری مدبرتر نسبت به آن امر می شود./س
برچسب ها: تقوا ، مدیریت ، دستگاه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.