يک کارشناس سياست خارجي گفت: اذهان و افکار عمومي بيدار و هميشه هوشيار در منطقه بايد بيش از پيش جهت ها و نقاط مورد هدف اين گونه جريان ها را شناسايي کرده و عملکرد خصمانه آنها که در سايه حمايت غرب بوده را رسوا کنند.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سياست هاي ترکيه در معادلات منطقه و پيروي از  برنامه هاي آمريکا و غرب، گفت: رويکرد دولتمردان ترکيه و سياست هاي اتخاذ شده از سوي آنها به سمت و سوي بازسازي دوباره امپراطوري عثماني پبش مي رود و سعي دارند اين امپراطوري را در جهان عرب با شکل و شيوه جديدي ايجاد کرده  تا با اين جريان مقبوليت منطقه اي پيدا کنند.

وي افزود: آنچه که در حال حاضر در برخي کشورهاي عربي و مسلمان منطقه در جريان بوده در حقيقت اسلام ناب نيست بلکه شکل ظاهري اسلامي به خود گرفته و برخي مقامات ديکتاتور کشورهاي مسلمان منطقه  در پشت پرده مجري  اهداف امپراطوري عثماني و خصمانه غرب هستند.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد:اذهان و افکار عمومي بيدار و هميشه هوشيار در منطقه بايد بيش از پيش جهت ها و نقاط مورد هدف اين گونه جريان ها را شناسايي کرده و عملکرد خصمانه آنها که در سايه حمايت غرب بوده  را سوا کنند.
"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار