سخنگوي وزارت امور خارجه صبح سه‌شنبه به وقت محلي، با لي ويي، معاون وزارت راديو، تلويزيون و فيلم چين ديدار كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه صبح ديروز به وقت محلي، با لي ويي، معاون وزارت راديو، تلويزيون و فيلم چين ديدار كرد.

مهمانپرست در اين ديدار گفت: ديپلماسي عمومي، تبديل به يكي از موثرترين مسائل روابط بين دو كشور شده است. آن چه كه اكنون سياست كشورها را تشكيل مي‌دهد، ميزان تاثيرگذاري در افكار عمومي كشورهاست. رسانه‌هاي كشورهاي غرب تلاش مي‌كنند از طريق ديپلماسي عمومي افكار عمومي جهان را به صورتي كه خود مي‌خواهند هدايت كنند.

وي ادامه داد: بسياري از موضوعاتي كه واقعيت ندارند را آن‌ها به عنوان واقعيت در كشورها تحليل مي‌كنند يا خيلي از واقعيت‌ها را سعي مي‌كنند مخدوش يا تحريف كنند. آن‌ها هزينه‌هاي بسيار زيادي را براي ديپلماسي هر ساله صرف مي‌كنند و شاهد هستيم كه در صنعت سينما و هاليوود يا رسانه‌هاي‌شان چه هزينه‌هايي را صرف مي‌كنند.

مهمان‌پرست افزود: كشورهاي غربي مايل هستند همه مردم دنيا مثل آن‌ها فكر كنند و دوست دارند فرهنگ ملت‌ها را تغيير دهند و فرهنگ خود را غالب كنند.

وي در ادامه گفت: شايد يكي از دلايل آن، اين باشد كه اين كشورها عموما از يك تمدن تاريخي برخوردار نيستند و برعكس‌ كشورهاي شرقي كه از يك تاريخ و تمدن غني برخوردارند.

دستيار ويژه وزير خارجه ايران خاطرنشان كرد: ايران و چين فرهنگ‌هاي غني و تمدني ديرينه‌اي دارند و فرهنگ كشورهاي غربي ارزش‌هاي قابل احترامي در جامعه وجود دارد و تلاش مي‌كنيم با كمك رسانه‌ها و ابزار ديپلماسي عمومي از فرهنگ و ارزش‌هاي خود دفاع كنيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه بيان كرد: وقتي كشورهاي غربي سعي مي‌كنند امپراتوري بزرگي در رسانه‌ها ايجاد كنند، ما شرقي‌ها نيز بايد با همكاري با يكديگر از فرهنگ و ارزش‌هاي خود دفاع كنيم.

مهمانپرست با اشاره به روابط برادرانه، دوستانه و استراتژيك ايران و چين گفت: ديدگاه‌هاي سياسي مسوولان در كشور در بسياري از عرصه‌هاي بين‌المللي كاملا به يكديگر شبيه هستند.

مهمان‌پرست همكاري رسانه‌هاي دو كشور براي تبادل اخبار در زمينه‌هاي مختلف را به شكلي مستقيم ضروري دانست و با اشاره به صنعت فيلم‌سازي و سينماي ايران و جايگاه ويژه آن در جهان، از همكاري هنرمندان دو كشور براي توليدات محصولات مشترك استقبال كرد و گفت: به دليل وجود ارزش‌هاي خانوادگي و اجتماعي بالا در دو كشور، اين همكاري‌ها مي‌تواند به ارتقاي سطح اجتماعي و فرهنگي دو كشور كمك كند.

در اين ديدار، هم‌چنين معاون وزارت راديو، تلويزيون و فيلم چين گفت: كشورهاي غربي، در زمينه فن‌آوري در شرايط برتري قرار دارند و بسياري از اين كشورها ترجيح مي‌دهند اخبار بد را درباره كشورهاي در حال رشد گزارش دهند.

وي افزود: بسياري از نمايندگان ما پس از سفر به ايران، گفتند كه حقيقت ايران آن تصويري نيست كه رسانه‌هاي غربي گزارش كردند.

معاون وزارت راديو، تلويزيون و فيلم چين ادامه داد: رسانه‌هاي ما وظيفه دارند حقايق كشورهاي در حال رشد جهان سوم را منتشر كنند.

هم‌چنين در اين ديدار مهمان‌پرست بر ضرورت كار مشترك رسانه‌يي تاكيد و دو پيشنهاد را مطرح كرد. يكي تشكيل انجمن مشترك خبرنگاران ايران و چين و دوم همكاري برخي از كارگردانان معروف سينماي دو كشور براي توليدات مشترك.
"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: چین ، مهمانپرست ، لی وبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار