مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی حفاری ایران از استقرار و ارتقاء سامانه های اطلاعات یك پارچه فرآیند گرا با دورنمای كسب و كار الكترونیكی (E-NIDC) تا پایان برنامه پنجم توسعه در سطح این شركت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس علی دقایقی اظهار داشت : اجرای این پروژه همزمان با آغاز برنامه پنجم توسعه از سال گذشته كلید خورد و براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان این برنامه اجرا و تكمیل خواهد شد.

وی با اشاره به این كه در نخستین گام نسبت به بررسی و مطالعه شیوه های یك پارچه سازی به منظور انتخاب و ایجاد مدل مناسب با ماهیت كار در صنعت حفاری اقدام شده است، افزود: این پروژه در ردیف پروژه های روزآمد در بحث اطلاعات و فناوری ( ICT ) است.

دقایقی شناسایی، جمع آوری و طبقه بندی تمامی زیر سامانه های اطلاعاتی، بازنگری سامانه های موجود به منظور هماهنگ سازی با مدل تعریف شده و تعیین اولویت پروژه های آتی را از اهداف تكمیل زنجیره ایجاد و استقرار سامانه های اطلاعات یك پارچه برشمرد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی حفاری ایران گفت: در اجرای این پروژه متخصصان و كارشناسان این بخش نیز به نحو مطلوب ورود كرده و در جهت به عینیت رساندن سطح قابلیت ها و دستاوردهای حاصل از بكارگیری این شیوه، چند بخش شركت را به عنوان پایلوت انتخاب و اجرای آن را در دستور كار قرار داده اند.

وی استقرار نظام مستند سازی سامانه اطلاعات یك پارچه و در قالب آن پایش و بروز رسانی مستمر سامانه ها، ایجاد یك برنامه یكسان از مدیریت دانش در سطح شركت، بهبود مدیریت پروژه ها از نظر تهیه و تدوین دستورالعمل ها، شناسایی و بررسی الگوهای مشابه در صنعت و بازنگری و تصحیح فرآیند مدیریت پروژه ها و چابكی در تغییر فرآیندهای اجرایی در شركت را از دستاوردهای استقرار و ارتقاء سامانه های اطلاعات یك پارچه فرآیند گرا با دورنمای كسب و كار الكترونیكی در این شركت دانست.

دقایقی خاطرنشان كرد: استفاده از این شیوه در افزایش سطح رضایتمندی ذینفعان از خدمات شركت از جمله كارمایان، پیمانكاران و شركا و همچنین كاركنان و همچنین دریافت نظرات آنان با استفاده از روش های مناسب و بررسی و تحلیل و جمع بندی پیشنهادت با اهمیت خواهد بود.

شركت ملی حفاری ایران یكی از شركت های بالادستی تابع شركت ملی نفت ایران است كه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباط با توجه به پراكندگی حوزه كاری در مناطق خشكی و دریایی كشور در بیش از سه دهه فعالیت، موفق عمل كرده است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.