آزادي نرگس محمدي از زندان، تعيين شرط خاتمي براي نظام، برگزاري انتخابات آزاد در دوران اصلاحات، آموزش آزادانه مباني سكولاريسم براي فعالان رسانه‌اي كشور و اعتراف غرب به حق غنی‌سازی ایران از مهمترين خبرهاي روز سه‌شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(سه‌شنبه) به اين شرح است:


اراجيف آمريكا سالهاست تكرار مي‌شود/دستان دولت آمريكا تا آرنج آلوده به خون ملتهاست

نماينده اقليت كليميان در مجلس گفت: ادعاهاي اخير وزارت خارجه آمريكا اراجيفي است كه سالهاست تكرار مي‌شود و اين در حاليست كه اقليت‌هاي ديني ساكن ايران مشكلي نداشته و اگر هم مشكلي داشته باشند با همدلي و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري مرتفع خواهد شد.

 

لزوم هوشياري مسلمانان در برابر اختلاف‌افکنی قدرت‌های جهانی

رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم هوشياري مسلمانان در برابر اختلاف‌افکنی قدرت‌های جهانی تاكيد كرد.

 

برخورد قانوني با تبليغات پزشکان در شبکه‌هاي ماهواره‌اي

عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: با پزشكاني كه در داخل كشور طبابت و در شبکه‌هاي ماهواره‌‌اي تبليغات مي‌كنند برخورد جدي مي‌شود.

 

ارتقاء فعالیت‌های قرآنی و معارفی سازمان صدا و سیما با همکاري مجلس

رئيس رسانه ملي گفت: اميدواريم با همکاری مجلس به ویژه فراکسیون قرآن و عترت، فعالیت‌های قرآنی و معارفی سازمان صدا و سیما را ارتقاء دهیم.

 

پرونده واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها به كمسيون امنيت ملي كشيده شد

عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: واگذاري زمين‌هاي كشاورزي به قطري‌ها برخلاف قانون بوده و از طريق اين كمسيون پيگيري خواهد شد.

 

ارز تک‌نرخی می‌شود/مردم كالاهاي داخلي مصرف كنند

رئیس کل بانک مرکزی با بيان اينكه ما به دنبال تک‌نرخی شدن ارز هستیم چرا‌که ارز تک‌نرخی جلوی مفاسد را مي‌گیرد، گفت: از مردم هم می‌خواهیم که مصرف خود را بیشتر به سمت کالاهای داخلی سوق دهند تا بتوانیم به بخش تولید رونق دهیم.

 

متن کامل لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده

لایحه یک شوری اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های برنامه وبودجه، فرهنگی و قضایی به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی می‌شود.

 

تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای رفع موانع تولید ملی/ توضیحات وزرای اقتصادی قانع‌کننده نبود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای رفع موانع تولید ملی خبر داد و گفت: توضیحات وزرای اقتصادی قانع‌کننده نبود اما استيضاح مشكلي را حل نمي‌كند.

 

قدرت و اراده ملي صنعت و اقتصاد را زير و رو مي‌كند/ پيشتازي فرهنگي، علمي و فناوري ايران در جهان نزديك است

رئيس جمهور با بيان اينكه زمانی که ملتی حرکت کند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد و نمونه آن انقلاب اسلامي بود، گفت: اگر این قدرت ملت در صنعت، اقتصاد، تجارت و کشاورزی هم جاری شود همه چیز را زیر و رو می‌کند.

 

واحد بنزين‌سازي پالايشگاه شهيد تندگويان تهران به بهره‌برداري رسيد

طرح بهينه‌سازي فرآيند و بهبود كيفيت فرآورده‌هاي پالايشگاه شهيد تندگويان تهران با حضور رييس جمهور مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

 

خاتمي گزينه همه اصلاح‌طلب‌ها نيست

دبيركل جبهه جوانان ايران امروز گفت: خاتمي گزينه همه اصلاح‌طلب‌ها نيست ، بلكه وي فقط مورد تاييد قسمت و بدنه‌اي از اصلاحات كه با وي همسويي دارند، است.

 

خاتمي در شرايطي نيست که براي نظام شرط تعيين کند

دبير کل جامعه اسلامي کارمندان گفت: خاتمي و اصلاح‌طلبان در شرايطي نيستند که براي نظام شرط تعيين کنند.

 

هاشمي در انتخابات آتي قصد دارد شخصيتي همانند خود را وارد صحنه کند

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: اگر چه هاشمي، تاكنون مواضع متفاوتي داشته اما به دليل اينكه اصولگرايان وي را در اردوگاه خود نپذيرفته‌اند به سمت اردوگاه اصلاح‌طلبي متمايل شده است.

 

نظام بازيچه بازي‌هاي سياسي مدعيان سازندگي و اصلاحات نيست/فتنه 88 درس عبرت براي اصلاح‌طلبان

عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري گفت: فتنه گران اصلاح‌طلب كه فتنه 88 را رقم زدند بدانند که نظام بازيچه بازيهاي سياسي مدعيان سازندگي و اصلاحات نيست.

 

آيا انتخابات در دوران اصلاحات آزاد برگزار نشد؟

عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي گفت: اشخاصي که امروز بحث از انتخابات آزاد به ميان مي آورند ، 8 سال حکومت را در دست دشته اند و بايد از موسوي لاري که خود متصدي برگزاري انتخابات بوده پرسيده شود که آيا در دوران اصلاحات انتخابات آزاد برگزار نشده است؟

 

ارز دانشجويي حق دانشجويان اعزامي به خارج از سوي وزارت علوم است

مسئول بسيج دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات گفت: ارز دانشجويي تنها به دانشجوياني كه توسط وزارت علوم شناسايي شده پرداخت و ارز دانشجويان بورسه آزاد متوقف شود.

 

آموزش آزادانه مباني سكولاريسم براي فعالان رسانه‌اي كشور!

سايت "پژوهش رسانه ايران" وابسته به "دانشگاه پنسيلوانيا" آمريكا در اقدامي تامل‌برانگيز و در پناه غفلت مسئولان امر، اقدام به برگزاري آزادانه مباني سكولاريسم و تدريس و ترويج كتاب‌هايي مانند "چرا مسلمانان به حكوميت سكولار احتياج دارند" براي فعالان رسانه‌اي كشور كرده است‌.

 

تهدیدهای آمریکا بلوف سیاسی است

سردار سرتیپ جزایری با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: به صورت قاطع عرض می‌کنم که اینها بلوف‌های سیاسی و عملیات روانی بیش نیست؛ نه آمریکا قادر است به ما حمله کند و نه رژیم صهیونیستی.

 

تحریم تنها در صورتی اثر می‌کند که با حمایت سفت و سخت از اصلاح‌طلبان همراه باشد

یک دیپلمات تندرو ضد ایرانی در آمریکا مدعی شد تحریم علیه ایران تنها زمانی می‌تواند اثرگذار باشد کهبا " حمایت سفت و سخت از اصلاح طلبان در داخل ایران" همراه شود.


آیا غرب رسما به حق غنی‌سازی ایران اعتراف می‌کند؟

برخی تحلیلگران غربی می‌گویند دولت امریکا به تازگی به این رویکرد گرایش پیدا کرده است که تنها راه حرکت مذاکرات هسته‌ای به جلو و اینکه ایران حاضر شود غرب را مطمئن کند که سلاح هسته‌ای نخواهد ساخت، این است که به آن اجازه غنی‌سازی اورانیوم داده شود.

 

دليل اعزام کشتي‌هاي جنگي چين به سوريه مقابله با تحرکات نظامي غرب است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به محتمل بودن اقدامات نظامي غرب عليه سوريه در خارج از چارچوب قوانين سازمان ملل، چين در جهت خنثي‌سازي هرگونه اقدام، کشتي‌هاي جنگي خود را به سواحل سوريه فرستاده است.

 

راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران – مسقط

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: پرواز مستقیم تهران- مسقط از روز دهم شهریور ماه دایر خواهد شد.

 

از تروريست پروري تا حلقه به گوشي آل سعود

عربستان سعودي سال‌هاست كه در مسير خيانت به كشورهاي منطقه گام بر مي‌دارد و اين روزها در همسويي و هم آوايي با آمريكا و اسرائيل تلاش مي‌كند با اجراي عمليات تروريستي در سوريه و ايجاد فضاي ناآرام در اين كشور، حلقه به گوشي استكباري خود را در مجامع جهاني تثبيت كند.


كشورهاي دوستدار سوريه، زمينه را براي گفتگو ميان دولت و معارضه فراهم كنند

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد گفت: كشورهاي دوستدار سوريه، زمينه را براي گفتگو ميان دولت و معارضه فراهم كنند.

 

نرگس محمدي از زندان آزاد شد/تلاش‌هايي كه نتوانست مانع آزادي نرگس محمدي شود

پس از درخواست‌هاي نرگس محمدي براي آزادي از زندان، مسئولان قضايي با آزادي وي موافقت و دقايقي پيش آزاد شد.

 

صدور احكام متهمان فساد مالي دل مردم را شاد كرد

عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم تلاش و پيگيري قوه قضاييه را در رسيدگي به پرونده فساد مالي و تسريع در صدور احكام متهمان اين فساد بزرگ شايسته تقدير دانست.

 

تشکيل کميته‌ حقوقي بين‌المللي در راستاي شکايت ايران به دادگاه لاهه

سخنگوي کميسيون قضايي مجلس از تشکيل کميته حقوقي بين الملل براي رسيدگي به شکايت‌هاي ايران در دادگاه لاهه خبر داد.

 

اجراي حكم نهايي متهمان فساد مالي راه را بر تخلفات آينده مي‌بندد

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس هشتم گفت: ‌قوه قضاييه با استقلال كامل احكام متهمان فساد مالي را اجرا كند تا ديگران درس عبرت بگيرند.

 انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار