برای نخستین بار در شهر تهران و به منظور نظارت بر فعالیت تاکسیرانان ، کلیه پایانه های تاکسیرانی منطقه 3 تهران به دوربین های مدار بسته تجهیز می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی طیبانی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام این خبر گفت : استفاده از دوربین مداربسته در ورودی و خروجی پایانه های تاکسیرانی به عنوان طرح جدیدی است که در این منطقه به عنوان پایلوت و برای اولین بار در سطح تهران اجرا می شود و به وسیله آن تمامی فعالیت هایی که درپایانه انجام می شود از طریق دوربین مداربسته به صورت مکانیزه کنترل می شود.

طیبانی با اشاره به اینکه پایانه تاکسیرانی ونک به این نوع دوربین ها مجهز شده است افزود: با توافقات صورت گرفته میان حوزه حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور منطقه 3  ناوگان تاکسیرانی توسعه می یابد البته این امر براساس برآورد تقاضای سفر و در زمان ازدیاد مسافران در خطوط مسافربری و پایانه های تاکسیرانی اجرا می شود تا ضمن کاهش زمان انتظار تاکسی ها و مسافران از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در سرویس دهی خطوط جلوگیری شود.

معاون حمل و نقل وترافیک منطقه در ادامه تجهیز پایانه های تاکسیرانی را از دیگر اقدامات این منطقه عنوان کرد و افزود: 5 پایانه تاکسیرانی این منطقه به سرپناه مجهز شده اند تا شهروندان به هنگام تغییرات آب و هوایی بدون مشکل در انتظار تاکسی بمانند.

طیبانی از احداث نمازخانه در پایانه ونک خبر داد و خاطر نشان کرد:  نصب آبسرد کن ، نظافت و شستشوی مستمر  ، ترمیم روشنایی، احداث خط ویژه تاکسیرانی ، تجهیز نمازخانه به وسایل گرمایشی و سرمایشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پایانه است.

احمدی سرپرست منطقه 3 تاکسیرانی تهران بزرگ در این رابطه گفت: استفاده از دوربین  مدار بسته در ورودی و خروجی پایانه های تاکسیرانی به عنوان طرح جدیدی است که در این منطقه به عنوان پایلوت و برای اولین بار در سطح شهر تهران اجرا می شود و به وسیله آن تمامی فعالیت هایی که در پایانه انجام می شود از طریق دوربین  های مداربسته به صورت مکانیزه کنترل می شود.

وی افزود: براساس توافق معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه و رییس راهبر، ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه می یابد البته این امر براساس سنجش ظرفیت های ترافیکی و  در زمان ازدیاد  مسافران  در خطوط مسافربری و پایانه های تاکسی رانی اجرا می شود که این امر باعث می شود که تاکسی ها به اصطلاح خواب زیاد نداشته باشند و در بعد از ظهر که تعداد مسافر زیاد است سرویس دهی خطوط با مشکلی مواجه نشده و ترافیک ایجاد نکند.

احمدی در خصوص اقدامات جدید دفتر  تاکسیرانی منطقه تصریح کرد: برای اولین بار خط ویژه تاکسیرانی از خیابان ونک تا انتهای بزرگراه کردستان احداث می شود تا سرعت گردش تاکسی افزایش یابد البته این پروژه پس از اصلاح هندسی این محدوده انجام خواهد شد.

سرپرست منطقه 3 تاکسیرانی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مسافربرهای جدید در ابتدای بلوار میرداماد ، تقاطع خیابان ولیعصر، دوربرگردان اصلاحی استفاده شده است تا تاکسی ها به طور مستقیم بر روی ایستگاه قرار بگیرند و بدین وسیله  فعالیت مسافربرهای شخصی نیز در این خطوط کاهش می یابد.

 وی در ادامه از احداث نمازخانه در پایانه تاکسیرانی ونک خبر داد  و خاطرنشان کرد: این نمازخانه با تجهیزات کامل برای برگزاری فرایض دینی رانندگان و شهروندان در این محل  استقرار یافته است.

احمدی ابراز کرد: شهروندان برای پیگیری، شکایت و ساماندهی موضوعات شهری می توانند به کانکس مستقر در پایانه تاکسیرانی مراجعه کرده و مطالب خود را به سمع و نظر ناظران و بازرسان برسانند.

وی در ادامه به سایر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و اظهار کرد: 5 ایستگاه تاکسیرانی این منطقه به سرپناه مجهز شده  است تا شهروندان هنگام تغییرات آب و هوایی بدون مشکل در انتظار تاکسی بمانند.

سرپرست منطقه 3 تاکسیرانی تهران بزرگ از اختصاص دو زمین برای ایستگاه تاکسیرانی خبر داد و افزود: در راستای توسعه ایستگاه های تاکسیرانی در منطقه 3 پس از توافقات با سازمان های ذی ربط، زمین بایری در میدان ونک و زمین دیگری در تقاطع خیابان نیلو و خیابان برزیل ویژه مسافران شرق تهران احداث می شود.

وی گفت: به دلیل فقدان جایگاه سوخت گیری گاز در منطقه، جایگاهی در  پایانه متروی شهید حقانی پیش بینی شده است که پس از بررسی ها و توافقات لازم، رانندگان خودروهای گاز سوز می توانند از این امکانات استفاده کنند.
برچسب ها: نظارت ، دوربین ، تاکسیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار