برنامه "خانه قرآن "ویژه طرح آموزش معلمان و فرهنگیان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و راديو قرآن دوره‌های ضمن خدمت فرهنگيان را از طریق پخش برنامه رادیویی برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛برنامه "خانه قرآن" از شنبه 31 تير همزمان با نخستين روز از ماه مبارك رمضان از طريق راديو قرآن آغاز شده و تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.
زمان بندی دوره اول  به مدت 8هفته پیش بینی شده است و جمعه ها درقالب برنامه زنده پاسخگویی به سوالات شنوندگان است.
اين دوره‌ها  در قالب 6 دوره آموزش كوتاه‌مدت پيش‌بينی شده و با آموزش به فرهنگيان، در راستای اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و پيشبرد اهداف آموزشی وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌كند.
ارتقای سطح آگاهی‌های فرهنگی ـ بصيرتی و ايجاد فرصت‌های متنوع و مطلوب در جهت گسترش آموزه‌های دينی و ارزش‌های اسلامی، رويكرد اصلی اين دوره‌های آموزشی است.
روخوانی و روان‌خوانی، تربيت قرآنی و راهكارهای آن، حكومت مهدوی و وظايف منتظران، تفسير آيات جزء سی‌ام قرآن كريم، آداب و اسرار نماز و فرهنگ و آداب پوشش از جمله موضوعات و محورهايی است كه در اين دوره‌های ضمن خدمت دنبال می‌شود.
فرهنگیان و شنوندگان می توانند روزهای زوج, شنونده برنامه روخوانی و روانخوانی  به کارشناسی کریم دولتی,تربیت قرآنی و راهکارهای آن به کارشناسی حجت الاسلام  محمد شیخ الاسلامی و حکومت مهدوی و وظایف منتظران به کارشناسی محمد عینی زاده موحد باشند.
روزهای فرد نیز  استاد مجید معارف تفسیر آیات  جزء سی ام از قرآن کریم را آموزش می دهند و آداب و اسرار , آموزش و توسعه فرهنگ نماز  توسط سیدجواد بهشتی ارائه می شود؛ همچنین  مریم حاج عبدالباقی در 10دقیقه  فرهنگ و آداب پوشش را بیان می کند.
اين دوره‌های ضمن خدمت  تا 24 شهريور هر روز از ساعت 15 تا 16 از شبكه راديويی قرآن پخش خواهد شد و آزمون نهايی دوره‌ها نيز از 30 شهريور تا 30 مهر برگزار خواهد شد./ه

برچسب ها: برگزاری ، ضمن ، خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعید سلیمانی
۲۱:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
ما برای ثبت نام ضمن خدمت رادیو قران سرگردانیم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره جلیلی
۱۱:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
باسلام
اینجانب و عده ی بسیاری از همکاران موفق به ثبت نام در دوره ضمن خدمت رادیو قران نشده ایم ،حال چگونه می توانیم در این دوره شرکت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید ضیاالدینی
۲۱:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
نحوه ثبت نام برای فرهنگیانی که از محل خدمت دورند و در محل سکونت بسر میبرند مشکل است
آخرین اخبار