فعال ضد جنگ آمريکايي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني روسيه گفت: ارتش آمريکا پولهاي ماليات پردازان آمريکايي را در جنگهاي بيهوده حيف و ميل مي‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت: لئون پانتا وزير دفاع آمريکا گفته است ما نمي‌خواهيم اشتباهات عراق را در سوريه تکرار کنيم. اين در حالي است که رسانه هاي غربي به جنگ رواني عليه دولت سوريه و به نفع شورشيان دست زده اند.

"جان گليسر" فعال ضد جنگ آمريکايي در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت: دولت آمريکا سرمايه‌ها و ماليات‌هاي مردم اين کشور را در جنگهاي بيهوده هدر مي دهد زيرا مردم کشورهايي که ما به گمان خودمان مي‌خواهيم به آنان کمک کنيم، هيچ علاقه اي ندارند که ما در امور داخلي کشورهاي‌شان دخالت کنيم. در حال حاضر، بودجه نظامي آمريکا تقريبا مساوي بودجه‌هاي نظامي تمامي کشور‌هاي جهان است. حتي بودجه نظامي چين که از اين لحاظ دومين کشور جهان پس از آمريکا به حساب مي‌آيد، يک ششم بودجه نظامي آمريکا برآورد شده است.

تخصيص بودجه هاي هنگفت براي ارتش آمريکا، باعث فقيرتر شدن مردم اين کشور و ثروتمندتر شدن مجتمع ها و صنايع اصلح سازي آمريکايي و شرکتهاي بزرگ در اين کشور شده است. 

وي در پايان افزود: آمريکا در کشورهاي جهان مانند عراق و افغانستان به آموزش نيروهاي امنيتي مي پردازد و اين در حالي است که مثلاً دستگاه امنيتي عراق که دست پرورده ارتش آمريکا است، اصولاً به حقوق بشر شهروندان اين کشور احترام نمي گذارد و به آن اهميت نمي دهد.
برچسب ها: ارتش ، پول ، مالیات ، آمریکا ، هدر ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار