يک روزنامه اماراتي نوشت در آمريکا رسم بر اين است که دوره رياست جمهوري با دادن تعهد درباره حمايت از رژيم صهيونيستي آغاز مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الخليج در پايگاه اينترنتي امروز خود در مقاله اي با عنوان انتخابات آمريکا و باج خواهي رژيم صهيونيستي به قلم "يوسف مکي" نوشت اقدام باراک اوباما رئيس جمهور امريکا به امضاي قانون همکاري با رژيم صهيونيستي براي کساني که عملکرد روساي جمهور و نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا را دنبال مي کنند، غافلگير کننده نبود؛ زيرا در طول تاريخ و از زمان شکل گيري اين جنبش صهيونيستي و به طور خاص از زمان اعلام بيانيه بالفور در سال هزار و نهصد و هفده روساي جمهور مختلف امريکا به همکاري با طرح هاي رژيم صهيونيستي ادامه داده و بر تمامي مشکلات پيش روي خود غلبه کردند. 

ويلسون رئيس جمهور (اسبق) امريکا، صاحب اصول چهارده گانه و مدافع حقوق بشر و تعيين سرنوشت ملت ها بيانيه بالفور را مقدمه اي براي به رسميت شناختن حق تعيين سرنوشت يهوديان و تلاش براي وادار کردن کشورهاي جهان جهت به رسميت شناختن اين بيانيه دانست.

نقش ترومن رئيس جمهور (اسبق) امريکا در تصويب پيش نويس تقسيم فلسطين در نوامبر سال 1947 کليدي بود. از زمان کاهش نقش امپراتوري بريتانيا، امريکا به اولين حامي اين رژيم غاصب تبديل شد و دولت هاي گوناگوني که در امريکا روي کار آمدند، در تمام جنگ ها و تجاوزات خود به کشورهاي عربي از جانبداري از اين رژيم دريغ نکردند.

اين، يک رسم شده است که هر رئيس جمهور جديد در امريکا دوره رياست جمهوري اش را با دادن تعهد مبني بر ادامه حمايت از اسرائيل و برتري نظامي آن بر کشورهاي عربي آغاز کند. اين تعهد، تلاش براي محروم کردن فلسطيني ها از حقوق قانوني شان از جمله تشکيل کشور مستقل و بازگشت به سرزمينشان را نيز شامل مي شود.

بدون ترديد موفقيت لابي صهيونيست در به دست گرفتن کنترل بخش هاي مهم اقتصادي و رسانه اي امريکا موجب شده است به عنصري کارآمد در تاثيرگذاري بر نتايج رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري از زمان پايان جنگ جهاني دوم تا به امروز تبديل شود. همين موضوع موجب ترويج يک قانون در همه انتخابات هاي رياست جمهوري امريکا شده که آن اين است که همه چيز در دست رژيم صهيونيستي است.

باراک اوباما رئيس جمهور امريکا، که به شکست در حل بحران اقتصادي متهم است، از اين قانون تخطي نکرد. الفباي رقابت با ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري امريکا مي طلبد که به رغم رکود اقتصادي، وعده هاي جديدي درخصوص حمايت نامحدود نظامي، مالي و سياسي به اسرائيل بدهد و در راستاي اين امر، شماري از افراد اصلي حزب دموکرات در رقابت آشکار با اين نامزد جمهوري خواه به رژيم صهيونيستي سفر مي کنند. 

در همين برهه از زمان، اوباما -در دفترش در کاخ سفيد- قانون تقويت همکاري امنيتي را بين کشورش و رژيم غاصب در سال 2012 در حضور ريچارد استون رئيس کنفرانس سازمان هاي يهودي آمريکا و روزنبرگ رئيس فعلي آيپک و هوارد فريدمن فرد پيش از او امضا مي کند.

اين قانون با سرعتي بي سابقه و بدون کمترين بحثي توسط کنگره امريکا تصويب شد. اين قانون تنها دو مخالف داشت که يکي از آن ها ران پال نامزد حزب جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري امريکا از ايالت تگزاس و ديگري جان دنگيل نماينده ايالت ميشيگان بود.

رئيس جمهور امريکا در موضع دفاع از اين قانون مي گويد حوادث بلغارستان نشان مي دهد که اين حملات هنوز هم يک چالش براي اسرائيل و کل جهان است؛ از اين رو بايد اين اطمينان حاصل شود که مردم اسرائيل در آينده هرگز هدف هيچ گونه حمله تروريستي قرار نخواهند گرفت. به منظور تثبيت اين موضع به لئون پانتا وزير دفاع امريکا ماموريت داده شد که به رژيم صهيونيستي سفر و همبستگي کشورش را با اسرائيل اعلام کند. اين امر ميزان پايبندي امريکايي ها ، اعم از دموکرات و جمهوري خواه، را به امنيت اسرائيل نشان مي دهد.

قطعا موفقيت صهيونيست ها در تشکيل لابي قوي مدافع آنان در امريکا، امکان نفوذ آنان در مسائل اقتصادي امريکا و سلطه آنان بر رسانه هاي تصويري، مکتوب و صوتي از جمله فعاليت هاي هاليوود و ايستگاه هاي بزرگ تلويزيوني عاملي اصلي در جانبداري امريکا از اسرائيل است. اما اين امر همپوشاني را در روابط و منافع ميان ابرقدرت ها و رژيم صهيونيستي لغو نمي کند. علاوه بر اين، تا حد زيادي نيز به ناتواني کشورهاي عربي در تدوين راهبردي يکپارچه براي مقابله با اين جانبداري مربوط مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار