سرپرست كاروان ورزشی گرجستان برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی جام تموز در ارومیه را موجب استحكام دوستی و وحدت بین ملتهای آشور جهان دانست و گفت: فرهنگ و تمدن آشوریان ایران الگوی برتر آشوریان جهان است.

دیوید آداموف در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: كشور گرجستان جزو كشورهایی است كه همواره در جشنواره جام تموز حضور داشته و امسال نیز برای یازدهمین بار با 24 ورزشكار در دو رشته فوتبال و شطرنج شركت كرده است.

وی اظهار كرد: كشور ایران و به ویژه مردم ارومیه از تمدن دیرین و فرهنگ بالایی برخوردارند و ما همواره با خاطرات خوش از این شهر به كشورمان بر می گریدم.

آداموف كه مسوولیت اتحادیه جهانی آشوریان گرجستان را نیز بر عهده دارد گفت: به جرات می توان گفت فرهنگ و ادبیات آشوریان ایرانی الگوی برتری برای آشوریان جهان است و آشوریان ارومیه از این لحاظ در جهان پیشرو هستند.

وی چاپ و نشر نخستین نشریه آشوری زبان جهان در ارومیه را نشان از تمدن و ادبیات والای این شهر دانست و افزود: من شهر ارومیه را بیشتر از تمامی شهرهای ایران دوست دارم و همواره به هر بهانه ای به این شهر سفر می كنم.

آداموف در خصوص سطح كیفی و كمی این دوره از جشنواره آشوریان در ارومیه افزود: برگزاری مسابقات جام تموز موجب توسعه و پیشرفت ورزش در بین آشوریان جهان شده به طوری كه هر ساله شاهد موفقیت ها و ارتقاء سطح فنی شركت كنندگان هستیم.

وی تیم های ارومیه را از نظر فنی بسیار آماده اعلام كرد و افزود: در رشته فوتبال پیش بینی می شود تیم ارومیه یك پای فینال باشد.

جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان ' جام تموز ' از روز جمعه گذشته با حضور ورزشكاران آشوری ایران و جهان در ارومیه آغاز و پنج روز دیگر به كار خود پایان می دهد./س

برچسب ها: جهان ، فرهنگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.