مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: در سه ماه نخست امسال 19 هزار و 692 تن انواع محصولات كشاورزی از استان خوزستان به خارج از كشور صادر شده است.

   

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'مرتضی امید بخش' اظهار داشت: این محصولات شامل بادمجان، بامیه، پیاز، خربزه، خرما، خیار، خوراك دام، سیب زمینی، شیره خرما ، هندوانه، هویج، كاه حبوبات، كاهو، انواع كدو، كشمش،كلش گندم، كلم، كیوی، حنا، حصیر و بادام می باشد كه به كشورهای كویت، عراق و امارات صادر شده اند.

وی با اشاره به اینكه محصولات یاد شده از اهواز، خرمشهر، ماهشهر، آبادان و شادگان به خارج از كشور صادر شده است افزود: محصول خرما علاوه بر كشور كویت و امارات به كشورهای افریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، رومانی، لهستان، مالزی، تاجیكستان، نیوزیلند، استرالیا، عراق و كانادا نیز صادر شده است.

امید بخش تصریح كرد: همچنین در سه ماه نخست امسال دو میلیون و 579 هزار و98 تن انواع محصولات از جمله ام دی اف، اشیای چوبی، برنج، جو، ارزن، عدس، گندم، قارچ، دانه روغنی سویا، ذرت، كنجاله سویا ،كنجاله منداب و كنجاله كائولا از كشورهای چین، هند، كانادا، ایرلند، آرژانتین، كانادا، اوكراین، برزیل، استرالیا، آلمان، مصر و امارات به شهرستان های خرمشهر، آبادان و ماهشهر وارد شده است. /س
برچسب ها: صدور ، زراعی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.