مسئول بسيج دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات گفت: ارز دانشجويي تنها به دانشجوياني كه توسط وزارت علوم شناسايي شده پرداخت و ارز دانشجويان بورسه آزاد متوقف شود.

محمد حسين پركره مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به محدود كردن ارز دولتي براي دانشجويان بورسيه گفت: ارز دانشجويي حق دانشجوياني است که از سوي وزارت علوم براي ادامه تحصيل به خارج از کشور اعزام مي‌شوند و اگر توقف پرداخت ارز دانشجويي در مورد دانشجوياني صورت گيرد که از طريق بورسيه هاي آزاد براي تحصيل به خارج از کشور مي روند کار پسنديده اي است؛ اما نبايد اين مسأله شامل حال دانشجويان بورسيه دولتي شود.

وي با اشاره به اينکه برخي دانشجويان به طور آزاد بورس دانشجويي گرفته‌اند، ولي از هزينه‌هاي ارز دانشجويي دولتي استفاده مي‌كنند، اضافه کرد: اين افراد جزو طبقه‌اي از جامعه‌اند كه از تمكن مالي خوبي بهره‌‌مند هستند و وزارت علوم بايد پرداخت ارز دولتي را به اين قشر از دانشجويان متوقف كند.

پركره تصريح كرد: بايد شرايط دادن ارز به دانشجويان آن هم براي برخي رشته‌هاي تخصصي صورت گيرد تا علاوه بر مقابله با فرار مغزها بتوان در مقطع كنوني در جهت ساماندهي ارز گام‌هاي اساسي برداشت.

وي در رابطه با دانشجوياني كه ارز وزارت علوم را به طور آزاد استفاده مي‌كنند، گفت: بهتر است ارز دانشجويان بورس آزاد، محدود شود، چرا كه بعضي افراد از اين مسأله سوء‌استفاده كرده و اين امر موجب رواج بي‌عدالتي مي‌شود.

مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات با بيان اينکه وزارت علوم ارز دانشجويي را تنها به افرادي اختصاص دهد که در ايران شرايط ادامه تحصيل را ندارند، خاطرنشان کرد: دانشجوياني که در رشته هاي خاص مشغول به تحصيل‌اند مستحق دريافت ارز دانشجويي هستند و وزارت علوم مي تواند با شناسايي اين دانشجويان با ارائه ارز دولتي از آنان حمايت کند.

انتهاي پيام/ر
برچسب ها: پرکره ، دانشگاه ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار