رئیس آموزش و پرورش بخش فشاخویه گفت: فرودگاه امام خمینی تا کنون به تعهد خود مبنی بر ساخت 2 باب مدرسه در حسن آباد عمل نکرده است.

حبیب اله قربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نزدیک به 3 سال از تخریب 2 باب مدرسه روستای سلمان آباد می گذرد و با توجه به تعهد فرودگاه بین المللی امام خمینی مبنی بر ساخت 2باب مدرسه در شهر حسن آباد تا کنون این وعده به تعویق افتاده است.
وی در ادامه افزود: تا به امروز جلسات بسیاری با مسئولان دو طرف برگزار شده است که هر بار این مسئله با دلایل نه چندان قانع کننده فرودگاه به تعویق می افتد و تنها زمان طولانی تر میشود.
وی در ادامه با اشاره به قول فرودگاه برای ساخت مدارس اذعان داشت: طبق تعهدات و بندهای قانونی مقدر شد فرودگاه 2باب مدرسه در شهر حسن آباد به ازای 2 مدرسه ای که در روستای سلمان آباد تخریب شد احداث کنند و یا اینکه برآورد مالی ان تعیین و به حساب آموزش و پرورش واریز شود که در هر دو حال صورت نگرفت اما با این حال زمینی به مساحت 3هزار متر برای ساخت 2 مدرسه 6کلاسه پیشنهاد دادیم تا فرودگاه کار احداث و آن را انجام دهد که تا کنون هیچ اقدامی از سوی فرودگاه صورت نگرفته است.
قربانی با اشاره به سرگردانی 250 دانش آموز این روستا اذعان داشت: این دانش آموزان در بین مدارس حسن آباد پراکنده شده اند که این خود سبب تراکم کلاس های درس شده این در حالیست که گنجایش یک کلاس نهایتا 32 نفر است اما کلاس های حسن آباد با 45 نفر دانش آموز تشکیل می شود.
قربانی افزود: با توجه به رشد 10 درصدی دانش آموزان به لحاظ  وجود شهرک صنعتی شمس آباد و مسکن مهر ما با کمبود فضای آموزشی مواجه ایم واگر تا سال تحصیلی جدید مدارس احداث نشود مجبوریم مدارس تخریب شده سلمان آباد را دوباره نوسازی کنیم و همچنین از فضاهای خالی مدارس دیگر نیز برای برپایی کلاس استفاده کنیم. با شرایطی که مناسب یک کلاس درس نیست.
رئیس آموزش و پرورش بخش فشاخویه در پایان خاطر نشان کرد: اخرین پاسخی که مسئولان فرودگاه به ما دادند این بوده که این موضوع باید در کار گروه فرودگاه نیز مطرح شود و بودجه ای برایش در نظر گرفته شود تا یک نتیجه نهایی برسیم.
شایان ذکر است: روستای سلمان آباد با توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی در قیف پروازی این فرودگاه قرار گرفت و تملک ان نیز سه سال پیش آغاز شد و این شروعی بود برای تخریب اماکن اداری، بهداشتی و درمانی و مدارس این روستا و از 3سال پیش با تخریب 2 باب مدرسه روستای سلمان آباد 250 دانش آموز این روستا سرگردان در مدارس شهر حسن آباد هستند./ف
برچسب ها: مدرسه ، سلمان ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار