رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: 51 واحد صنفی متخلف این شهرستان بندری از ابتدای امسال تاکنون به جرم گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ننوشتن فاکتور پلمب شدند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  مهدی اسماعیلی اظهار داشت: بازرسان این اداره از ابتدای امسال تاکنون نیز با انجام 6 هزار و 415 مورد بازرسی به 122 واحد صنفی تذکر و اخطار دادند.

وی افزود: در جریان بازرسی‌های به عمل آمده از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 148 پرونده تشکیل شد که پس از ارجاع آنها به تعزیرات حکومتی چابهار به پرداخت 98 میلیون و 915 هزار و 970 ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار بیان کرد: 52 بازرس در اجرای طرح ویژه نظارتی ماه رمضان در این شهرستان بندری با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، مشارکت دارند.

اسماعیلی ادامه داد: 12 بازرس در قالب شش تیم و 40 بازرس افتخاری، با نظارت بر مراکز عرضه کالاها، متخلفان را شناسایی و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

وی بیان داشت: واحدهای صنفی عرضه کننده مواد پروتئینی، برنج، شکر، روغن، خرما، زولبیا و بامیه از سوی این بازرسان کنترل و نظارت می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار با بیان اینکه اجرای طرح مذکور تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: شهروندان چابهاری در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی می‌توانند با تلفن 124 تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش دهند.

اسماعیلی افزود: 2 هزار واحد صنفی در قالب 14 اتحادیه در شهرستان چابهار فعالیت می‌کنند.

* 37 واحد صنفی متخلف ایرانشهری در طرح نظارت ماه رمضان شناسایی شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بازرسان این اداره در بازدید از 310 واحد صنفی، 37 نفر کسبه متخلف را شناسایی کردند.

معظم محمودزاده افزود: این واحدهای صنفی متخلف جمعاً به 477 میلیون و 220 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی بیان کرد: با هدف نظارت هرچه بیشتر بر بازار و برخورد با اخلال‌گران اقتصادی طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان ایرانشهر در حال اجراست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر همچنین خبر از کشف یک انبار بزرگ در ایرانشهر داد و گفت: در این انبار 20 تن برنج، روغن و قند احتکار شده توسط یکی از کسبه این شهرستان شناسایی و فرد متخلف با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی معرفی شد.

محمودزاده بیان داشت: با هدف تنظیم بازار روزانه نزدیک به هزار و 500 کیلوگرم گوشت مرغ با قیمت 47 هزار ریال در این شهرستان توزیع می‌شود.ج/1

برچسب ها: زاهدان ، چابهار ، ایرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.