رئيس جمهور با بيان اينكه زمانی که ملتی حرکت کند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد و نمونه آن انقلاب اسلامي بود، گفت: اگر این قدرت ملت در صنعت، اقتصاد، تجارت و کشاورزی هم جاری شود همه چیز را زیر و رو می‌کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان گفت: صد سال است صنعت نفت داریم و دنیا و ملت ما می‌دانند که مجموعه متخصصان و کارکنان صنعت نفت کشور جزء دلسوزترین‌های ملت‌ ایران هستند.

وی در ادامه افزود: خدماتی که اینها به ملت ایران ارائه كردند در طول صد سال به خصوص در چند سال اخیر بی‌نظیر و کم‌نظیر است.

رئیس جمهور همچنين تصريح كرد: کارکنان صنعت نفت در سخت‌ترین و حساس‌ترین لحظات تاریخ ایستاند ، فداکاری کردند و شهید شدند اما اجازه ندادند جریان اصلی اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

 ***‌ عصبانيت غرب از هسته‌اي شدن ايران ناشي از توانايي ايرانيان است

وي در ادامه افزود با بيان اينكه دشمنان ما در مسئله هسته‌ای عصبانی هستند اگر چه اصل آن سیاسی است، افزود: اینکه چهار تا پنج تن اورانیوم سه و نیم درصد داریم چیزی نیست اما اینکه می توانیم غنی‌سازی کنیم یعنی توانستن برای آنها مهم است.

رئیس جمهور با تاكيد بر لزوم ساخت تجهيزات مورد نياز در داخل كشور و به دست متخصصان ايراني گفت: اگر از چهار پمپ ایرانی فنر یکی از پمپ‌ها هم مشكل داشته باشد و یا نشت کند و قدرت آن و عمرش پایین‌تر باشد مهم نیست البته باید انضباط و استاندارد باشد و در ساخت ، نصب و منابع مراقبت کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: از روزی که گفتند در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم تا امروز در مقایسه با دوره مشابه ، بیش از دو و نیم برابر در این صنعت سرمایه گذاری شده که بخش مهمی از این سرمایه‌گذاری از منابع داخلی است و در مجموع در شش تا هفت سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که اصل این سرمایه بازگشته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پول سرگردان برای سرمایه‌گذاری زیاد است و خیلی‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، افزود: اگر برخی‌ها نمی آیند برایشان دعوت‌نامه نمی‌فرستیم ، می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و سودش را ببرند.

*** هيچ قدرتي نمي‌تواند مسير حركت ملت ايران را سد كند

احمدی نژاد با بیان اینکه قدرت ملت تجلی قدرت خداست، گفت: ملت ایران ملتی بزرگ با ثروت‌های انبوه است که آستین‌ها را بالا می‌زند ، حرکت می کند و زمانی که ملتی حرکت کند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد .

وی در ادامه افزود: قدرت ملت در هر جا جاری شود آن را زیر و رو می‌کند و نمونه آن انقلاب ما بود که در آن گوشه‌ای از قدرت ملی در عرصه سیاسی جاری شد و با زیر و رو کردن همه چیز ، بساط یک امپراطوری را برچید.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر این قدرت ملت در صنعت، اقتصاد، تجارت و کشاورزی هم جاری شود همه چیز را زیر و رو می‌کند .


*** تامين بخش اعظم سرمايه‌گذاري در صنعت نفت از منابع داخلي

رئيس قوه مجريه همچنين گفت: بخش اعظم 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده در بخش صنعت نفت از داخل تأمین شده است البته باید به مردم میدان دهیم تا ببینیم چه کار می‌کنند زیرا به همین متخصصان صنعت نفت میدان دادیم و دیدیم که چه کار کردند.

احمدی نژاد در ادامه با انتقاد از نظام اقتصادی حاکم بر دنیا گفت: ما این نظام اقتصادی را قبول نداریم ، آن را به ضرر بشر و رو به سقوط می‌دانیم ، آینده آن انفجاری است و علیه مدیران و برپاکنندگان آن منفجر خواهد شد.

رئیس جمهور در پايان خاطرنشان كرد: کشوری که 16 هزار میلیارد تومان بدهی خارجی دارد چطور مدعی است ؟ البته بدهی خارجی همه کشورهای مدعی بیش از تولید ناخالص داخلی سالانه‌شان است یعنی با جیب دیگران اداره می‌شوند و کافی است در آن اخلالی ایجاد شود در این صورت کارشان تمام است و این اتفاق خواهد افتاد.

*** صنعت نفت در اجرای طرح‌های مهر ماندگار پیشگام باشد


رئیس جمهور در ادامه سخنانش به طرح‌های مهر ماندگار اشاره کرد و گفت: از گذشته مرسوم بود که هر دولتی حجم زیادی از طرح های عمرانی و سنگین نیمه تمام خود را به دولت بعدی تحمیل می‌کرد که این کار باعث ایجاد مشکل برای دولت بعدی می شود.

احمدی نژاد افزود: در این زمینه تلاش کردیم تا با اجرای طرح مهر ماندگار پروژه‌های نیمه تمام و مهم را تکمیل کنیم و در این خصوص9050 طرح تعریف شده که 80 طرح آن مربوط به صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بخش های مختلف صنعتی موجب ارتقای اقتصاد کشور و درآمدزایی می‌شود، ابرازامیدواری کرد كه صنعت نفت در اجرای طرح‌های مهر ماندگار پیشگام باشد.

*** صهيونيستها تاب مقاومت در برابر طوفان ملت‌ها را ندارند

احمدی نژاد همچنین با تقبیح عملکرد برخی سیاستمداران غربی که به منظور جذب آرا و حمایت و پول صهیونیست ها به سراغ آنها می‌روند، افزود: چرا کرامت خود را زیر سؤال می‌برید و برای رأی جذب‌کردن به سراغ صهیونیست‌های حقیر می‌روید؟

وی با اشاره به تحول سریع در دنیا گفت: اگر امواج طوفان ملت‌ها رخ‌ دهد کاری از دست صهیونیست‌ها بر نمی‌آید.

احمدی نژاد با بیان اینکه مردم اروپا و آمریکا شأن دارند و دوست دارند جهان به آنها احترام بگذارد، افزود: شما به جای تکیه به صهیونیست‌ها به داشته‌های خود اکتفا کنید و در پی سعادت و عزت خود باشید.

وی با تأکید بر بیداری ملت‌ها و اتمام عصر استکبار گفت: عصری که عده‌ای کوچک سرمایه‌های سایر ملت‌ها را چپاول کند دیگر تمام شده است و شما باید به جای خدمت به صهیونیست‌ها بیدار شوید و خدمت به ملت های خودتان را سرلوحه کار خود قرار دهید.

رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد غرب در مقابل ملت ایران گفت: چرا با ملت ایران اینگونه صحبت می کنید ؟ بدانید ملت ایران به دنبال ساقط کردن کسی نیست و دوست دارد با همه دنیا ارتباط داشته باشد و زمینه به اوج رسیدن انسانیت فراهم شود.


رئیس جمهور در ادامه سخنانش خطاب به غربی‌ها گفت: ملت ایران هفت هزار سال پیش زمانی که خیلی از شماها غارنشین بودید تمدن داشت و اینها اثبات شده است.

احمدی نژاد افزود: هیچ وقت ملت ایران غارنشین و وحشی و قومی - قبیله‌ای نبوده است که به جان هم بیفتند و کشتار کنند بلکه همیشه با تمدن بوده است.

*** ملت ايران با فرهنگ و منطق ديرينه خود غرب را جارو مي‌كند

وی گفت: این ملت اگر حرکت کند همه شما را جارو می‌کند نه با سلاح که سلاح مال شماست، مال بی فرهنگ‌هاست، مختص آدم‌های تازه به دوران رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما سلاح لازم نداریم، افزود: با منطق ، فرهنگ، انسانیت، عدالتخواهی و آزادی خواهی همه شما شستشو می‌شوید و از صحنه تاریخ می روید پس طوری رفتار کنید که نام خوبی از شما باقی بماند.

احمدی نژاد گفت: راه ملت ایران روشن است، کشوری وسیع با یک میلیون و 735 هزار کیلومتر مربع مساحت که همه چیز و بهترین ملت را داریم.

وی افزود:بعضی ها نیز در اطراف خودمان در داخل هستند که میخواهند ما را به 50 سال قبل برگردانند در حالی که نگاه ما به آینده است.

رئیس جمهور گفت: ما روزی را می‌بینیم که ملت ایران در پاکی و عدالت ، انسانیت ، فرهنگ ، علم و فناوری پیشگام همه ملت‌هاست و آن روز نزدیک است.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: نفت ، اقتصاد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار