ناظران، گسترش اعتراضات در عربستان را نشان دهنده پيوستن اين کشور به قطار بيداري اسلامي مي دانند و معتقدند سرعت اين قطار بسيار بيشتر از آن است که رژيم بتواند از آن پياده شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش شبکه تلويزيوني العالم احمد بن عبدالعزيز وزير کشور عربستان با الفاظ تند، شيخ نمر النمر را که در زندان هاي رژيم آل سعود در بازداشت به سر مي برد هدف حمله قرار داد.  
وي شيخ نمر النمر را فتنه انگيز دانست و قواي عقلي وي را مورد ترديد  قرار داد.  
از سوي ديگر شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر استفاده مقامات رژيم آل سعود از خشونت افراطي عليه تظاهرات مسالمت آميز مردم در منطقه القطيف را که با هدف درخواست آزادي بازداشت شدگان برگزار مي شود محکوم کرد.  
فادي السيد گزارشگر اين شبکه در اين باره گفت: اظهارات وزير کشور عربستان عليه شيخ النمر مفاهيم خطرناکي را براي کشور عموما و منطقه شرقي خصوصا در پي دارد.  
در ادامه پس از اشاره به استفاده از گلوله هاي جنگي عليه تظاهرکنندگان در القطيف در روز چهارشنبه خونين آمده است: استفاده از گلوله عليه تظاهرکنندگان بي دفاع و موضعگيري هاي وزير کشور سازمان هاي انساني و حقوق بشر را واداشت استفاده رژيم آل سعود از خشونت براي متفرق کردن تظاهرات مسالمت آميز مردم را محکوم کنند.  
در همين حال شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر استفاده از خشونت براي متفرق کردن تظاهرکنندگان را نشان دهنده سياست ظالمانه اي دانست که رژيم عليه مخالفان خود در پيش گرفته است.
اين شبکه در ادامه با اشاره به بي فايده بودن چنين سياست هايي در مقابل تحرکات مردمي افزود: چنين سياستي اصرار مردم را براي دستيابي به آزادي بيشتر مي کند.  
در ادامه پس از پخش قسمتي از تظاهرات مردم  القطيف که در آن شعارهايي در حمايت از آزادي زندانيان سر مي دادند آمده است: اين تحولات در حاليست که جده، رياض و برخي ديگر از مناطق عربستان نيز اواخر هفته گذشته شاهد تظاهرات مردم بودند که طي آن خواستار آزادي بازداشت شدگان شدند.  
به گفته ناظران گسترش تظاهرات در مناطق مختلف عربستان و بخصوص رياض نشان دهنده آن است که عربستان نيز سوار بر قطار بيداري اسلامي شده است و رژيم آل سعود ديگر نمي تواند از اين قطار پياده شود زيرا سرعت اين قطار بسيار بيشتر از سرعت سرکوبگري هاي رژيم است.
برچسب ها: عربستان ، بیداری ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار