125 هزار هکتار پناهگاه حیات‌وحش شمال‌غرب کشور در منطقه انگوران شهرستان ماهنشان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس حفاظت محیط زیست ماه‌نشان با بیان اینکه از سال 49 این منطقه به حفاظت سازمان محیط زیست درآمده است گفت:از سال 54 نیز قسمتی از منطقه انگوران به پناهگاه حیات‌وحش ارتقا یافته است و با توجه به اینکه این منطقه زیستگاهی، کوهستانی، تپه ماهوری و دارای آب و هوای نیمه‌خشک و معتدل است.

محمدولی‌لوافزود:وجود رودخانه‌های قزل‌اوزن و انگوران‌چای به همراه پستی و بلندی‌های خاصی منجر به تشکیل زیستگاه‌های متنوع جانوری شده است.

وی با اشاره به گونه‌های جانوری حیات‌وحش این منطقه تصریح کرد: تعداد 33 گونه پستاندار، 107 گونه پرنده، 23 گونه خزنده، 7 گونه دوزیست و 78 گونه نیز حشرات هوازی و آبزی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شاخص‌ترین گونه‌های حیوانات، قوچ و میش ارمنی، کل، بز، گراز و گرگ است، ادامه داد: کفتار، سیاه‌گوش، خرس قهوه‌ای، شغال، خرگوش، شنگ و رودک، از دیگر حیوانات منطقه حیات‌وحش می‌باشد.

محمدولی‌لوگفت: انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، کبک، کبک‌ دری، کبک چیل، تیهو و باقرقره در این منطقه زیست می‌کنند.

وی یادآور شد: منطقه حفاظت شده انگوران با جلوه‌های طبیعی، زیبا و دیدنی، ذخایر زیستگاهی و جانوری بسیار با ارزش و وجود رودخانه‌های قزل‌اوزن و انگوران‌چای با ذخایر عظیم آبزیان از قابلیت‌های گردشگری این منطقه می باشد.

رئیس حفاظت محیط زیست ماه‌نشان خاطرنشان کرد: هر سال دوستداران طبیعت، از سطح استان و کشور جهت بازدید به منطقه مراجعه می‌کنند و شکارچیان و صیادان نیز با اخذ مجوز و پروانه شکار و صید از مناطق آزاد شهرستان بازدید می‌کنند و به شکار و صید می‌پردازند./س

برچسب ها: حیات ، وحش ، انگوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.