مدیر تولید گروه ساخت و تجهیزات شرکت ماشین سازی اراک گفت: یکصد و یک سازه سنگین فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط متخصصان این گروه تولیدی در این شرکت ساخته و نصب شد.

 

نبی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: تجهیزات سازه سنگین مذكور شامل 91 دستگاه مخزن تحت فشار و برج تقطیر به وزن دو هزار و 300 تن و 10 رآكتور به وزن 280 تن است.

وی ادامه داد: مخازن عموما برای ذخیره سازی مواد نفتی و پالایشگاهی و رآكتورها جهت سیستم جداسازی پلیمرهای نفتی به كار می روند.

مدیر تولید گروه ساخت و تجهیزات شركت ماشین سازی اراك اضافه كرد: قرارداد ساخت این سازه های سنگین با شركت 'آریا نفت شهاب' به ارزش 250 میلیارد ریال بوده كه ساخت آن در این شركت 100 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی برای كشور به همراه داشته است.

نبی زاده یادآور شد: سازه های سنگین ساخته شده با انتقال به فاز 15 و 16 پارس جنوبی واقع در عسلویه در پالایشگاه گازی نصب و راه اندازی شده است.

وی اضافه كرد: برای اولین بار در كشور تجهیزات ساخته شده با پوشش گلس فلت (لایی گذاری به قطر دو هزار میكرون یا دو سانتیمتر رنگ بر روی سازه هایی كه در پالایش گاز یا نفت ترش استفاده می شود) رنگ آمیزی شده است.

ماشین سازی اراك از صنایع مادر كشور در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع مخازن تحت فشار، بالابر، واگن معادن، پل فلزی، نوار نقاله، مبدل های حرارتی و دیگ بخار فعالیت دارد./س

برچسب ها: ساخت ، سازه ، ماشین سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.