مدیرعامل شركت پالایش گاز سرخون و قشم گفت:این مجموعه خودكفایی در تامین قطعات مورد نیاز را دستور كار قرار داده و در نخستین حركت،قطعاتی كه وارد كردن آنها از خارج حدود 12میلیارد ریال هزینه داشت سال گذشته با یك و نیم میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس احمد زمانی افزود:البته 12میلیارد ریال قیمت هفت سال پیش این قطعات بوده که در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت های جهانی ،ارزش واقعی صرفه جویی انجام شده بیش از مبلغ اعلام شده است.

وی تصریح كرد:امسال نیز این خط مشی با جدیت ادامه یافته و تیپ فِدِر (نوك مشعل) كه به دلیل تحمل حرارت بالا از آلیاژ و تكنولوژی ویژه ای در آن استفاده می شود با تلاش همكاران شركت تولید شده است.

مدیرعامل شركت پالایش گاز سرخون و قشم حمایت دولت و به ویژه استاندار هرمزگان از اقدامات و تلاش های این مجموعه را از مشوق های اصلی اقدامات انجام شده دانست و اضافه كرد:در حال حاضر مذاكرات جدی و ثمربخشی با تولیدكنندگان درون استان و خارج از استان برای تامین قطعات مورد نیاز شركت انجام شده است.

زمانی همچنین كیفیت تولید شركت پالایش گاز سرخون و قشم را قابل توجه توصیف كرد كه همواره نظر مصرف كنندگان این محصولات را به خود جلب كرده است.

این مسئول اضافه كرد:بخشی گاز استحصال شده از چاههای استان در اختیار صنایعی مانند سیمان و پالایشگاه قرار گرفته و بخشی نیز به شبكه سراسرس تزریق می گردد.

وی همچنین از ادامه اجرای طرح توسعه میدان گازی گشو جنوبی واقع در 70كیلومتری غرب بندرعباس و آغاز طراحی اولیه حوزه های جدید گازی در محدوده جزیره كیش خبرداد و اظهار امیدواری كرد:میدان گاز گِشو جنوبی تا سه سال آینده به بهره برداریمي رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.