مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: كارخانه الكل اين شركت هم‌اكنون 70 درصد توليد كشور را در اختيار دارد و بزرگترين واحد توليد الكل كشور محسوب مي‌شود. كارخانه خميرمايه اين شركت نيز هم‌اكنون 20 تا 25 درصد توليد كشور را در اختيار دارد و با ظرفيت اسمي 10 هزار تن خميرمايه در سال، بزرگترين واحد توليد خميرمايه كشور به حساب مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، احتشامي اظهاركرد: اين دو كارخانه از ماده اوليه ملاس نيشكر استفاده مي‌كنند و در مجموع سالانه به 150 تا 160 هزار تن ملاس براي توليد 10 هزار تن خميرمايه و 33 ميليون ليتر الكل در اين كارخانه‌ها نياز است.

 وي ميزان اشتغال كارخانه الكل و خميرمايه را به‌طور مستقيم 210 نفر عنوان‌كرد و افزود: به همين تعداد نيز در اين كارخانه اشتغال غيرمستقيم ايجاد شده است.

 مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی يكي از برنامه‌هاي توسعه كارخانه را احداث سايت توليد و جمع‌آوري گازCo2 حاصل از تخمير دانست و بيان‌کرد: اين گاز در صنايع نوشابه‌سازي و يخ‌خشك مورد استفاده مي‌باشد. يكي ديگر از برنامه‌هاي كارخانه الكل اقدام براي مظروف كردن الكل در بسته‌بندي‌هاي متنوع و اندازه‌های مختلف است.

احتشامي عمده مصرف الكل و بازار مصرف آن را در صنايع آرايشي و بهداشتي، دارويي و صنايع شيميايي وابسته عنوان‌كرد.

وي يكي از مشكلات را اشكال در صادرات محصول دانست و اظهار اميدواري كرد: با رفع محدوديت حمل و نقل دريايي بتوان به صادرات 15 تا 20 هزار تن در سال دست يافت. هم‌اكنون ارزآوري ناشي از صادرات كارخانه حداقل 15 تا 20 ميليون دلار است./س

 
برچسب ها: تولید ، الکل ، رازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.