در جهت تسهیل پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به پذیرش دانشجو پژوهش محور نموده است.

دکتر درتاج، معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در سال جاری دانشگاه علامه طباطبایی حدود 196000 هزار نفر شرکت کننده بود که از این میزان 1000 نفر پذیرش نوبت اول است که نهایتاً 5 الی 6 نفر متقاضی مورد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری است .

وی افزود: برای بهسانی وضعیت دانشجویان مقطع دکتری طبق ابلاغیه وزارت علوم دانشگاه علامه طباطبایی در جهت پذیرش دانشجویان مقطع دکتری پژوهش محور اقدامات لازم را انجام داد.

وی تصریح کرد: برای پذیرش به شیوه پژوهش محور هر دانشجویی باید حمایت کننده بیرونی برای پرداخت شهریه در جهت پروژه واگذار شده از سوی حامی خود داشته باشد به طوری که بر اساس محوریت درخواستی خود با دانشگاه در جهت انجام پروژه با دانشجوی مذکور تفاهم نامه می بندد.

وی با بیان این که هزینه دریافتی دانشجویان 60 میلیون تومان است اظهار داشت: در شیوه معمولی دانشجو باید 18 واحدرساله بگذارند در صورتی که در شیوه پژوهش محور هر دانشجو باید 35 واحد گذرانده و متناسب با پروژه درخواستی واحد حمایت کننده خود به صورت تخصصی روی آن تحقیق می کند که بر اساس این شیوه واحد های دولتی و غیر دولتی با ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه پروژه های صنعتی و غیر صنعتی را به صورت عملی بررسی می کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که کارشناسان واحدهای درخواستی مورد پذیرش دانشگاه خواهد بود که یک نفر از دانشجوی مردودی سازمان سنجش را حمایت مالی کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار