افسردگی یک اختلال روانی است که باید در سالمندان به طور جدی مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: سالمندان به عنوان ریشه های خانواده باعث استحکام روابط میان دیگر اعضای خانواده و فرزندان هستند این قشر از جامعه با توجه به سن و شرایط شان نیازهای مادی و عاطفی خاصی دارند که باید از طرف دیگر اعضای خانواده مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از سالمندان ممکن است در معرض خطرات ناشی از افسردگی قرار گیرند که این بیماری در سالمندان به هیچ وجه بخشی عادی و طبیعی از فرایند پیر شدن نیست.
حیدری روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همه ما در طول زندگی دوره های کوتاه و بلند احساس داشتن غم و اندوه را خصوصا در هنگام از دست دادن همسر یا نزدیکان تجربه کرده ایم اما زمانی که بیش از اندازه و پایدار و عمیق باشد ممکن است منجر به بیماری افسردگی گردد.
وی اظهار داشت: افسردگی که نشانه های جسمی و روانی بسیاری از قبیل غمگینی شدید، از دست دادن علاقه یا لذت بردن از فعالیت های لذت بخش و سایر نشانه هایی که توانایی کارکرد فرد را مختل می کند را  دارد.
حیدری خاطر نشان کرد: گریه های مداوم، بی تفاوتی نسبت به محیط، احساس تنهایی و شکست از علائم هشدار دهنده بروز افسردگی در سالمندان است.
وی تصریح کرد: سالمندان باید به پیاده روی، کوه پیمایی، ورزش، شنا بپردازند. آنها باید حس مفید بودن را درخود تقویت کنند . پیر شدن و سالخوردگی با کاهش تدریجی فعالیت های فیزیکی و افزایش بیماری های مزمن همراه است که سالمندان باید بتوانند با آنها مبارزه کنند./ف
برچسب ها: افسردگی ، پیر ، سالخورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار