مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از صرفه جویی 12 میلیارد تومانی در ساخت قطعات مورد نیاز پالایشگاه خانگیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مهندس مسعود حسنی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال" تولید ملی " افزود: در حوزه تولید ملی، رویکرد خاص این شرکت استفاده از توان تولید داخل است که در بخش قطعات مکانیکی به میزان 80 درصد قطع وابستگی از شرکت های خارجی رقم خورده است.
 وی با بیان این که شرکت پالایش گاز شهید هشامی نژاد در بین شرکت های پالایشی گاز طبیعی از حیث خود کفایی سرآمد بوده است تصریح کرد: این شرکت در بخش ساخت قطعات مکانیکی کمپرسورها و پمپ های توربینی، کوره های بازیافت گوگرد حامی پالایشگاه های گازی کشور بوده است.
 این مقام مسئول بیان کرد: کارکنان پرتلاش این شرکت در بخش  جهاد خودکفایی توانسته اند با مهندسی معکوس تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز دستگاه ها و ماشین آلات واحد های عملیاتی را ساخته و در مدار بهره برداری قراردهند.
 حسنی تاکید کرد: در بخش خودکفایی ، این شرکت با ساخت و بازیافت قطعات مستهلک توانسته است بالغ بر 12 میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشد و امروز به دنبال بومی سازی مواد مصرفی شیمیایی در فرآیند گاز با توانمند سازی شرکت های بخش خصوصی گام های موثری در این زمینه برداشته است.
 وی در پایان یادآور شد: بازیافت تعداد زیادی از شیرآلات مستهلک و ابطال تقاضاهای خرید که بالغ بر میلیون ها دلار بوده است از ره آوردهای این حوزه می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.