همزمان با آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در سراسر کشور، افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ، در افتتاحیه این طرح مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سرفصل های طرح ضیافت اندیشه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های گذشته دو مصوبه داشت که یکی از آنها طرحی به نام طرح معرفت و دانش افزایی است و در کنار آن آیین نامه ارتقا نیز بیان شد.
حجت الاسلام صالحی، گفت: در این آیین نامه 10 سرفصل برای طرح ضیافت تعیین شد که پنج سر فصل آن مربوط به مباحث آموزشی و پنج سرفصل دیگر نیز در زمینه اندیشه های اسلامی تعریف شده است.
صالحی با تاکید بر اینکه این دوره در آینده باید برای اساتید جدید الزامی باشد، تصریح کرد: اکنون هیچ اجباری برای حضور اساتید در این طرح وجود ندارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برخی نقایص طرح ضیافت اندیشه در سال گذشته گفت: سال گذشته که این طرح برگزار شد انتظار داشتیم در سراسر کشور 2000 نفر شرکت کنند اما برخلاف آنچه تصور می شد 6000 استاد در کل کشور در ماه مبارک رمضان در این طرح حضور یافتند و البته 4000 نفر در ادامه سال به این جمع اضافه شدند.
وی ادامه داد: طبیعی است که سال اول برگزاری یک برنامه نقاط ضعف بسیاری داشت، اما هدف این است که امسال نحوه برگزاری کلاس ها به صورت کارگاهی باشد تا کلاس ها ماهیت چالشی داشته باشند، البته شرط اساتید مدرس برای تدریس در این کلاس ها نیز همین بوده که کلاس ها محدود باشد تا تضارب آرا و بیان دیدگاه ها به واقع در آن صورت پذیرد و و کلاس ها کارگاهی باشد.
صالحی همچنین در خصوص تفکیک اساتید مطابق با رشته تخصصی آنها تاکید کرد: تفکیک بین رشته ای اساتید با توجه به نسبت تحصیلی خود اساتید و میزان سهمشان از مفاهیم صورت خواهد پذیرفت و نهایتا با این تفکیک، مطالب بازآفرینی و به روز شده و به اساتید ارائه می شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برخی دغدغه های اساتید، طرح ضیافت اندیشه اساتید را نسخه برطرف کننده و حل کننده این دغدغه ها دانست و بیان کرد: اگر در زندگی تامل کنیم بسیاری از مسائل را می توانیم به قلم بیاوریم؛ دغدغه امرار معاش، ارتباطات اجتماعی، خانواده و محیط کار و بسیاری از مسائل کار دغدغه هایی هستند که ذهن ما را به خود درگیر می کنند و اصلی ترین دغدغه، کسب و کار ماست و تنها نسخه ای که می تواند تامین کننده این دغدغه ها باشد این طرح است.
وی با بیان اینکه دین نیازها را حداکثری تامین می کند، تاکید کرد: اگر این گونه محافل به مرتفع شدن این گره های ذهنی کمک نکند، تنها یک صرف عمر و صرف هزینه است که باید در محضر خداوند نسبت به آن پاسخگو باشیم.
یادآوری می شود: امسال 11 هزار و 500 نفر در سراسر کشور در این طرح شرکت کردند و در دانشگاه فردوسی مشهد نیز با توجه به تعیین سقف 120 نفری، این طرح بیش از 200 نفر متقاضی داشته و قرار است کلاس ها در چهار یا پنج گروه 25 تا 30 نفره دایر شود./س

برچسب ها: ضیافت ، اندیشه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.