دیک چنی معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا گفت برگزیدن سارا پالین به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان انتخابات2008 یک اشتباه بزرگ بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی، دیک چنی درباره انتخاب معاون اول برای میت رامنی و اهمیت آن برای جمهوری خواهان گفت این بسیار مهم است و من گمان ندارم که این امر در سال 2008، به صورتی درست انجام گرفته باشد.
وی ادامه داد فهرستی بلند بالا در اختیار ستاد انتخاباتی قرار می گیرد تا برای انتخاب معاون اول از میان آنان تصمیم گیری شود. گاه نیز برخی اطلاعات این فهرست را درز می دهند و برخی در آمریکا با من تماس می گیرند و می خواهند که در انتخاب شدن به آنان کمک کنم. این فهرست بعدها کوتاه تر می شود و سرانجام باید فردی در نظر گرفته شود که امکان اداره آمریکا و قرار گرفتن وی در مقامی مانند ریاست جمهوری آمریکا وجود داشته باشد.
دیک چنی گفت اینکه معاون اول از چه جنسیتی یا چه قومیتی انتخاب می شود اهمیت اصلی را ندارند ولی در عین حال نباید اجازه داد که این مساله به اولویت ستاد تبدیل شود. این اشتباهی است که ستاد انتخاباتی مک کین در انتخاب سارا پیلین انجام داد. وی چهره و ظاهر جذابی داشت ولی در بررسی سابقه وی که فقط دو سال فرماندار آلاسکا بود، آزمون موفقی را پشت سر نگذاشت و معلوم بود که برای گرفتن چنین مقامی آمادگی ندارد. روشن است که انتخاب وی به عنوان معاون اول از سوی ستاد مک کین یک اشتباه بود.

برچسب ها: چنی ، مک کین ، اشتباهات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار