شهردار دماوند گفت: برای اجرای پروژه های مسکن مهر در این شهر آنچه که برای شهرداری تکلیف شده صدور پروانه و پایان کار است و در حوزه اجرای آن هیچ دخالتی ندارد.

 مرتضی همتی در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ما در مسکن مهر مساعدت و کارهایی کردیم که اگر واقعا مساعدت شهرداری نبود این پروژه به اینجا نمی رسید.

وی افزود: در برخی از تعاونی های این پروژه اتفاقاتی افتاد که ما به خاطر تحقق پروژه مسکن ارزان قیمت مساعدت کردیم و از اعمال قانون واقعی چشم پوشی نمودیم.

همتی درباره مشکلات جاری در صدور پروانه ساخت برای برخی از تعاونی های این پروژه گفت: چند تعاونی از مسکن مهر دماوند بودند که ما برای صدور پروانه آنها با مشکل روبرو شدیم.

شهردار دماوند ادامه داد: در یکی از تعاونی ها 2 تا بلوک به جای اینکه پشت به پشت هم بسازند تا به هم مشرف نباشند روبروی هم ساخته بودند، ما هم پروانه های آنها را مدتی نگه داشتیم بعد با تصمیماتی که مدیریت شهرستان گرفت پروانه آنها را هم صادر کردیم.

وی درباره مشکلات موجود در پرداخت هزینه های صدور پروانه ساخت تعاونی های مسکن مهر بیان داشت: اعتبارات مسکن مهر به این صورت بود که فرض از 100 تومان هزینه جواز، 50 تومان را دولت و 50 تومان دیگر را اعضای تعاونی پرداخت می کردند.

مرتضی همتی ادامه داد: دولت دو سال پیش پولی را به حساب شهرداری ریخته که تا کنون آن پول تمام شده وما بابت پروانه های صادر شده طلبکار هستیم.

شهردار دماوند افزود: بعد از مدتی قرار شد تا از پرداخت سهم دولت صرف نظر شود اما 50 درصد سهم اعضا را برای صدور مجوز ساخت دریافت نماییم.

وی تصریح کرد: تعاونی های فاقد مجوز به محض اینکه این مبلغ را واریز و استعلامات لازم را ارائه نمایند کمتر از 3 روز بعد پروانه ساخت آنها را صادر می کنیم و عدم صدور آن نیز به دلیل مشکلات خود تعاونی ها است./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.