مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری گفت: دو روستای شهرستان كوهرنگ در این استان، با انرژی خورشیدی از نعمت برق برخوردا شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حمامیان گفت: دو روستای بنو استكی و الكی سفلی از توابع شهرستان كوهرنگ با اعتباری افزون بر یك میلیارد و 560 میلیون ریال به تجهیزات برق رسانی انرژی خورشیدی مجهز شد.

وی، صعب‌العبور بودن و اجرا نشدن شبكه برق‌رسانی در این روستاها را از دلایل عمده برق‌رسانی خورشیدی به این روستاها بیان داشت و افزود: در هفته دولت روستای كنگرستان كوهرنگ نیز با انرژی خورشیدی برق دار می شود.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی در راستای صیانت از محیط زیست گفت: بازدهی بالا، سهولت در نصب، نگهداری و بهره‌ برداری، كاهش آلودگی صوتی و جایگزینی این نیروگاه‌ها به جای نیروگاه‌های سوخت فسیلی در كاهش آلودگی محیط زیست در سطح محلی و منطقه‌ای از مزایای استفاده از انرژی خورشیدی است.

شهرستان كوهرنگ با جمعیت بیش از 34 هزار و 600 نفر در فاصله 92 كیلومتری شهركرد قرار دارد و امور برق این شهرستان هفت هزار و 500 مشترك برق در بخش های خانگی ، كشاورزی، تجاری و صنعتی را تحت پوشش دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.