سايت "پژوهش رسانه ايران" وابسته به "دانشگاه پنسيلوانيا" آمريكا در اقدامي تامل‌برانگيز و در پناه غفلت مسئولان امر، اقدام به برگزاري آزادانه مباني سكولاريسم و تدريس و ترويج كتاب‌هايي مانند "چرا مسلمانان به حكوميت سكولار احتياج دارند" براي فعالان رسانه‌اي كشور كرده است‌.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سايت "پژوهش رسانه ایران" وابسته به فعالان فتنه، اقدام به برگزاري كنفرانس‌هاي مجازي در ايران براي خبرنگاران با اهداف خاص سياسي كرده است.  
 
اين دوره‌ها كه با تدريس "م-ب" از فعالان فتنه برگزار مي‌شود طي يك دوره و با برنامه‌ريزي مشخص اقدام به جذب و آموزش فعالان رسانه‌اي از داخل كشور كرده است.
 
در طي اين دوره‌هاي آموزشي متن کتابهايی مانند "چرا مسلمانان به حكوميت سكولار احتياج دارند" به‌صورت پی‌دی‌اف ضمیمه يك  ایمیل براي افراد فرستاده مي‌شود.

اين سايت با جذب فعالان رسانه‌اي شركت‌كننده در اين طرح پس از دريافت منابع و مطالعه آنان در يك ساعت مشخص در يك كنفرانس مجازي(وبينار) به رفع  اشكالات و صحبت درباره مباحث مطرح شده مي‌پردازند.

اين سايت كه اقدام به برگزاري دوره‌ها‌ي آموزشي كنفرانس مجازي كرده در اصل وابسته به "دانشگاه پنسيلوانيا" آمريكاست و به تبيين مفاهیم فلسفه سیاسی، خصوصا مباحث مربوط به رابطه دین و حکومت و تبيين مباني سكولاريسم و ليبراليسم مي‌پردازد.

سايت "پژوهش رسانه ايران" در بيان هدف خود از برگزاري چنين دوره‌هايي كه در قالب فلسفه سیاسی در هفت جلسه وبینار برگزار خواهد شد مدعي تعمیق آگاهی مخاطبان، خصوصا روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه، با مفاهیم پایه لیبرال ـ دموکراسی جدید و تحقیقات متاخر در این زمینه شده است.

مدرس اين دوره (م-ب) كه خود از فعالان فتنه و دانش‌آموخته آمريكاست در این هفت جلسه به موضوعات كاملا هدايت‌ شده‌اي در راستاي ترويج مباني تفكري سكولار و طرح مباحثي چون معنای عبارت سیاسی در لیبرالیسم سیاسی، خرد عمومی از دیدگاه رالز، رابطه هنجاری میان دین و لیبرال دموکراسی، رابطه حکومت سکولار و شهروند دیندار و ... مي‌پردازد و به‌طور مشخص متون برخی از جمله آرا رالز، رابرت آئودی، عبدالله النعیم و مهدی حائری یزدی در اين دوره تدریس مي‌شوند که قبل‌تر وبینارهايی با عنوان "زبان فارسی و رسانه"، "هویت تاریخی ایرانی و بازنمايی رسانه‌ای" و ... را برگزار کرده است.

نكته قابل توجه در مورد دانشگاه پنسيلوانيا اينكه اين دانشگاه پيش از اين هم اقدامات ضد ايراني و در جهت براندازي داشته است.

گفتني است، ديك چني وزير امور خارجه سابق آمريكا و معاون سابق رئيس‌جمهور اين كشور در كتاب جديد خودبا اشاره به پي گرفتن سياست براندازي در كشورهاي هدف يكي از راه‌هاي براندازي را نفوذ افكار شبه ناك ديني در جامعه هدف عنوان كرده بود كه اين افكار به تدريج دين را در جامعه مورد هدف قرار داده و آن را از بين مي‌برد. چني در بخشي از كتاب خود يكي از راه‌هاي پيگيري اين مهم را ارتباط گيري از طريق نخبگان و ارتباط دانشگاه با دانشگاه در جامعه هدف عنوان كرده بود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار