معاون امور عمراني استانداري خوزستان گفت: جهاد دانشگاهي خوزستان داراي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي بسياري است و در شرايط فعلي مي‌توان از ظرفيت‌هاي اين مجموعه براي گذر از تحريم‌ها استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛محسن پويا در پايان بازديد از مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: جهادگران جهاد دانشگاهي خوزستان با تلاش و درايت اين مجموعه را مديريت مي‌كنند و امروز در بازديدي كه از اين مجموعه به‌عمل آمد شاهد فعاليت شاخص و بازر جهادگران بوديم.
جهاد دانشگاهي داراي ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است؛ پيشينه جهاد دانشگاهي و هدف اوليه از تشكيل اين مجموعه به فرمان امام خميني (ره) اين بوده كه از ظرفيت‌هاي دانشگاهي براي برون‌رفت از مشكلات كشور استفاده شود و اكنون اين توانايي و ظرفيت در مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان وجود دارد و مجموعه دانش‌آموختگان بسيار جوان و باانگيزه‌اي در جهاد دانشگاهي فعاليت دارند؛
 با توجه به شرايطي كه در كشور وجود دارد و تحريم‌هايي كه بر عليه كشور اعمال مي‌شود و همچنين تاكيد مقام معظم رهبري مبني‌بر حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني، جهاد دانشگاهي به عنوان يك ظرفيت قابل اتكا مطرح است و مي‌توان از اين مجموعه به‌خوبي براي حل مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم‌ها استفاده كرد.

وي افزود: در بازديدي كه امروز از مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان انجام شده، از نزديك شاهد توانمندي‌هاي جهادگران بوديم و قطعا نقش و اثر مجموعه جهاد دانشگاهي در برون‌رفت از تحريم‌هايي كه براي صنعت نفت، حفاري، برق و مجموعه صنعت پايه در كشور وجود دارد بسيار پررنگ است و مي‌توان از ظرفيت و توان جهاد دانشگاهي براي گذر از تحريم‌ها استفاده كرد.

ظرفيت‌هايي كه در مجموعه جهاد دانشگاهي وجود دارد ظرفيت‌هاي بسيار خوبي است و انتظار اين است كه مجموعه دستگاه‌هايي كه براي تامين قطعات و ماشين‌آلات مورد نياز در شرايط خاصي قرار دارند، از ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي استفاده كنند.

 پويا تصريح كرد: در مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان شاهد خلاقيت‌ها و توانمندي‌هايي هستيم كه مي‌تواند بسياري از مشكلات ناشي از تحريم‌ها را حل كند.

 با برپايي نمايشگاهي از توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي در خوزستان و در ديگر استان‌هاي كشور امكان بروز و ظهور توانمندي‌هاي اين مجموعه هرچه بهتر فراهم خواهد شد و از طرفي دستگاه‌هاي متولي كه نيازمند دريافت خدمات هستند نيز با توانمندي‌هاي اين مجموعه هرچه بيشتر آشنا مي‌شوند و به اين ترتيب يك پل ارتباطي بسيار خوبي ميان دستگاه‌هاي اجرايي و مراكز تحقيقاتي ايجاد مي‌شود.

 معاون امور عمراني استانداري خوزستان با اشاره به ديدار نخبگان، فرهيختگان و شركت‌هاي دانش‌بنيان با مقام معظم رهبري، خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهي يك مجموعه دانش‌بنيان با قدمت بسيار زياد است و مي‌تواند داعيه بين‌المللي داشته باشد و ادعا كند كه مي‌تواند در سطح بين‌المللي فعاليت داشته باشد. پيشينه جهاد دانشگاهي موجب شده امروز اين مجموعه را به عنوان يك شركت دانش‌بنيان بسيار قوي تلقي كنيم.

 وي با بيان اينكه اميدواريم بتوانيم در اين مقطع زماني هرچه بيشتر از مجموعه توانمندي‌هاي نخبگان جوان جهاد دانشگاهي خوزستان استفاده كنيم، ادامه داد: كادر علمي جهاد دانشگاهي خوزستان بسيار با انگيزه است و به نظر مي‌رسد از اين روحيه و طراوت موجود در جهاد دانشگاهي مي‌توان براي حل مشكلات دستگاه‌هاي استان مي‌توان استفاده كرد.

پويا گفت: برخي بخش‌هاي زيرمجوعه جهاد دانشگاهي نيازمند توسعه و گسترش هرچه بيشتر هستند تا به اين ترتيب هرچه بيشتر از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي مجموعه استفاده شود. با دستور استاندار خوزستان محل‌هايي براي توسعه جهاد دانشگاهي خوزستان در نظر گرفته شده كه اميدواريم مجموعه مديريت و جهادگران جهاد دانشگاهي از اين ظرفيت و توجه ويژه استانداري خوزستان استفاده كنند و به اين ترتيب زمينه توسعه روزافزون جهاد دانشگاهي در استان فراهم شود.

معاون امور عمراني استانداري خوزستان با اشاره به فعاليت مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان، افزود: ساختماني كه براي اين مركز ساخته شده، بسيار مكان پيشرفته‌اي است و به نظر مي‌رسد لازم است مجموعه جهاد دانشگاهي و ديگر دستگاه‌هاي استان در راستاي تجهيز اين مركز تلاش كنند و تا مركز درمان ناباروري استان به سرعت تجهيز شود و در سطح وسيع فعاليت كند.

مركز درمان ناباروري ظرفيتي براي منطقه است و علاوه بر جنوب غرب كشور، مي‌تواند خدماتي را نيز به كشورهاي همسايه ارائه دهد. اكنون بسياري از بيماران براي درمان ناباروري به شهرهايي مانند تهران مراجعه مي‌كنند و اگر مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان فعال شود، بسياري از بيماران حتي از كشورهاي همسايه براي درمان به اهواز مراجعه مي‌كنند و در نتيجه اين مركز مي‌تواند به قطب درمان ناباروري در جنوب غرب كشور تبديل شود. استانداري خوزستان نيز براي راه‌اندازي هرچه سريع‌تر اين مركز به جهاد دانشگاهي كمك خواهد كرد.

 وي با تاكيد بر لزوم استفاده از توليدات داخلي و دانش بومي‌ از سوي صنايع، تصريح كرد: مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان بايد توانمندي‌هاي خود را هرچه بيشتر در معرض ديد دستگاه‌ها و صنايع قرار دهد؛ تحريم‌ها فرصتي طلايي براي كشور است و بايد اين تهديد را تبديل به فرصت كنيم؛ همچنين از اين فرصت بايد براي بروز ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي استفاده شود. براي تحقق فرهنگ استفاده از دانش بومي، هم جهاد دانشگاهي بايد در زمينه ارائه توانمندي‌هاي خود تلاش كند و هم دستگاه‌هاي اجرايي بايد مكلف شوند كه از دانش بومي و تجهيزات توليد شده در جهاد دانشگاهي استفاده كنند./س

 


برچسب ها: بهره مندی ، ظرفیت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.