مدیر امور زراعت سازمان جهادكشاورزی استان سمنان از افزایش 30 درصدی تولید جو در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'امیر رضوی' روز دوشنبه افزود: با پایان یافتن برداشت جو از مزارع زیر كشت جو در استان سمنان 57 هزار و 400 تن محصول از 20 هزار و 861 هكتار اراضی زیر كشت جو آبی و دیم در این استان تولید شد.

وی گفت: از این اراضی به طور متوسط سه هزار و 268 كیلو گرم جو در هكتار از مزارع آبی و 800 كیلو گرم محصول از مزارع دیم برداشت شده است.

رضوی افزود: اقبال عمومی كشاورزان در سال زراعی جاری نسبت به كشت جو به دلیل قیمت مناسب در بازار، مقاومت بیشتر به شرایط خشكی و تنش محیطی نسبت به گندم، نداشتن خسارت ناشی از حوادث، بارندگی مناسب و افزایش عملكرد در واحد سطح از مهمترین عوامل افزایش تولید جو بوده است.

وی افزود: ارقام عمده كشت شده جو شامل نصرت، كویر، ریحان 3، والفجر و آبیدر بوده است و برای كشت جو بیش از سه هزار تن انواع كود ازته، فسفاته و ماكر ، 485 تن بذر گواهی شده و 65 تن بذر مادری بین جوكاران استان سمنان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: از كل اراضی زیر كشت جو در این استان دو هزار و 650 هكتار در شهرستان شاهرود، شش هزار و 538 هكتار در میامی، هفت هزار و 700 هكتار در گرمسار، یك هزار و 853 هكتار در سمنان، دو هزار هكتار در دامغان و 120 هكتار در مهدیشهر توسط چهار هزار و 376 بهره بردار جو كشت شد.

در سال زراعی گذشته 44 هزار و 28 تن محصول از 17 هزار و 877 هكتار اراضی زیر كشت جو آبی و دیم استان سمنان محصول برداشت شده بود./س

برچسب ها: تولید ، جو ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.