رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مراحل پایانی 5 مجتمع گلخانه ای در استان خبرداد.

محمديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز گفت: با بهره برداری از این مجتمع های تولید محصولات گلخانه ای، 300 هکتار به فضاهای تولید محصولات گلخانه ای به شیوه سر پوشیده در استان، افزوده می شود.

وي با اشاره به اهمیت تولید محصولات گلخانه ای در بخش کشاورزی به دلیل امکان کنترل تولید و مدیریت بهینه در استفاده از منابع اصلی تولید محصول افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی استان طی ماه های مختلف سال، بهرگیری از روش تولید گلخانه ای با توجه به امکان اعمال روش های صحیح مدیریتی بر شیوه های تولید و عمل آوری محصولات، می تواند در سال تولید ملی ، حمایت از سرمایه و کار بهره برداران را بخوبی عملی سازد.

محمديان از مجتمع های گلخانه ای واقع در شهرستان های تبریز، عجب شیر، ملکان، کلیبر، و جلفا به عنوان مراکز تولید محصولات گلخانه ای در استان یاد کرد و افزود: این مجتمع ها به زودی در فاز تولیدی قرار خواهند گرفت و تاکنون برای ساخت و تکمیل این طرح ها، بالغ بر یکصد و 39 میلیارد و 461 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، اعتبارات تخصیص یافته به مجتمع گلخانه ای شهرستان عجب شیر را تا کنون22 هزارو 909 میلیون ریال، مجتمع گلخانه ای شهرستان ملکان 22 هزار و 758 میلیون ریال و مجتمع گلخانه ای شهرستان کلیبر 14 هزار و یکصد و 40 میلیون ریال و هم چنین مجتمع های گلخانه ای شهرستان های جلفا و تبریز را به ترتیب 37 هزار و 242 میلیون ریال و 42 هزار و 413 میلیون ریال اعلام کرد.

وی یادآور شد: تلاش بر این است با ایجاد امکان برای استفاده از اعتبارات سال جاری از محل اعتبارات ملی، تکمیل و راه اندازی این مجتمع های گلخانه ای در کوتاه ترین زمان ممکن عملی و در روند توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، به میزان سطوح گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی، به نحو قابل توجهی افزوده شود.

توسعه فضا های گلخانه ای، گسترش پوشش آبیاری تحت فشار و تغییر الگوی کشت، از مهمترین سیاست های اجرائی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری محسوب می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.