مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ارز آوری 500 هزار دلاری صادرات خربزه این استان برای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ امیر رضوی در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه صادرات خربزه این استان برای کشور، 500 هزار دلار ارز آوری دارد، گفت: یک هزار تن خربزه استان سمنان از شهرستان گرمسار و شهر ایوانکی صادر می شود.

وی اظهار داشت: صادرات این محصول زراعی پرطرفدار گرمسار و ایوانکی استان سمنان، غالبا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نظیر اتریش و آلمان، صادر می شود.

رضوی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 150 هزارتن خربزه در استان برداشت شود، افزود: بیشترین سطح کشت خربزه استان سمنان در شهرستان گرمسار وجود دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: در بیش از سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گرمسار، خربزه در ارقام زرد صادراتی، مشهدی و سوسکی کشت می شود.

وی اظهار داشت: در یک هزار هکتار از زمین های ایوانکی نیز خربزه کشت می شود و میزان محصول آن 25 هزار تن است.

رضوی به پنبه، دیگر محصول زراعی شهرستان گرمسار نیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان سمنان وجود دارد که 95 درصد از این میزان متعلق به شهرستان گرمسار است.

وی عنوان کرد: کارشناسان گیاه پزشکی امسال بر مرحله داشت پنبه در شهرستان گرمسار نظارت دارند تا برداشت این محصول با کیفیت و عاری از هرگونه ناخالصی ها همراه باشد./س

برچسب ها: ارز اوری ، خربزه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.