رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي بر ارتباط بيشتر و تنگاتنگ بخش اجرايي كشاورزي با مراكز آموزشي و دانشگاهي تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمديان با بيان اينکه اگر ارتباط مراكز اجرايي بخش کشاورزي با بخش هاي علمي، پژوهشي و آموزشي برقرار شود، تحقيقات ترويجي كاربردي تر و مفيدتر است افزود: به دليل عدم تعامل، هيچگاه مشكلات موجود از مراكز اجرايي به مراكز آموزشي اطلاع داده نمي‌شود و در نتيجه مشكل كاربرد تحقيقات دو چندان مي‌شود.

وي درباره نقش موثر دانشگاه و مراکز علمي درافزايش کمي و کيفي محصولات کشاورزي و كاهش خسارات ناشي از خشكسالي، سرمازدگي و حوادث غيرمترقبه نيز اذعان كرد: با آموزش كشاورزان از سوي سازمان و انجام تحقيقات مورد نياز دستگاه‌هاي اجرايي توسط مراكز تحقيقاتي و آموزشي‌ مي توان كشاورزان را براي انجام اقدامات لازم در برخورد با خشكسالي آماده كرده و خسارات ناشي از خشكسالي را به حداقل رساند.

رئيس سازمان جهادکشاورزي با بيان اينکه تنها آموزش کشاورزان کافي نيست و لازم است تا فارغ التحصيلان کشاورزي نيز از نزديک بصورت عملي با بخش کشاورزي و مشکلات آن آشنا گردند ادامه داد: با اين اقدامات هم بهكشاورزان كمك مي‌شود وبهره‌وري آنها نيز افزايش يابد و هم، فارغ التحصيلان بخش که دغدغه اشتغال دارند مي توانند با کسب تجربه، در کاهش ميزان بيکاري اينگونه افراد قدم هاي موثري برداشت.

محمديان ادامه داد: سازمان جهادكشاورزي استان براي آنكه بتواند يافته هاي علمي دانشگاهي را در مزارع و دامداري ها عملياتي كرده و از ظرفيت هاي موجود دانشگاهي براي رفع معضلات كشاورزان و دامداران استفاده نمايد، همكاري خود را در اين زمينه با دانشگاه هاي تبريز و مراغه آغاز نموده است.

وی یادآور شد: ارتباط مراکز علمي و دانشگاهي با بخش اجرايي کشاورزي، زمينه توسعه پايدار کشاورزي را فراهم مي سازد.

وي با بيان اينکه کسب تجربه کاري فارغ التحصيلان بخش کشاورزي یکی از برنامه های سازمان مي باشد افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه از برنامه هاي راهبردي سازمان جهادکشاورزي است و اصلي ترين برنامه و دغدغه، اشتغال بکار فارغ التصيلان بخش کشاورزي استان بوده و اميدوارم ادامه اينگونه حرکتها بتواند در توسعه پايدار کشاورزي نقش اساسي خود را ايفا نمايد/س

برچسب ها: تاکید ، ارتباط ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.