مدیرعامل شركت آب وفاضلاب شهری كهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح جامع مطالعات آب آشامیدنی شهرهای این استان در حال انجام است.

'علی جان صادق پور' روز دوشنبه در گفت وگو با خیرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در این سند توسعه وضعیت موجود، افق آینده ، نیازهای آبی همپای رشد جمعیت با هدف برنامه ریزی توسعه ای در این بخش تدوین خواهد شد.
وی گفت: دراین طرح مطالعاتی نیازسنجی،چالش های بخش تامین آب آشامیدنی استان در افق آینده، شناسایی منابع و راهكارهای تامین آب برای شهرها در برنامه درازمدت پیش بینی شده است.
وی به تفصیلی بودن این طرح جامع برای 16شهر استان اشاره كرد و افزود: درقالب این طرح وضعیت موجود هر شهر، منابع آبی درحال استفاده و نیازهای آتی آن بررسی و سازوكار اجرایی برای برنامه ریزی به موقع انجام خواهد شد.
صادق پور با بیان اینكه در قالب سند جامع آب 'نقشه راه 'بخش آب و فاضلاب تدوین خواهد شد افزود: اجرای این طرح مطالعاتی به رویكرد برنامه محوری و حصول برنامه ریزی علمی وكارآمد در این بخش كمك خواهد كرد.
صادق پور با بیان اینكه در سایه ی برنامه ریزی در بخش تامین آب و همكاری مشتركان مشكل حادی وجود ندارد،گفت: هم اكنون بیشترین مشكل بخش تامین آب آشامیدنی این استان در حوزه مناطق گرمسیری از شهرستانهای كهگیلویه و بهمئی است.
وی تصریح كرد: برای حل مشكل تامین آب مناطق گرمسیری اجرای طرح انتقال آب از سد ' كوثر' به كهگیلویه و بهمئی بیش از پیش نیازمند توجه است.
وی گفت: وی گفت: بیش از 500 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش آب و فاضلاب شهری قرار دارد./س
برچسب ها: طرج ، مطالعات ، آب ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.