مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح آموزشی ارتقا اولیا و مربیان در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان از مهر ماه سال‌جاری اجرایی می‌شود.




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جلال امینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف طرح ارتقا اولیا و مربیان مدارس در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان‌، تامین حفظ و ارتقا سلامت دانش‌آموزان از نظر جسمی و روانی است چرا که نوجوانی یکی از سرنوشت‌سازترین دوران زندگی از نظر جسمانی و روانی است که اگر این دوره با موفقیت به پایان برسد آینده نوجوانان نیز با موفقیت همراه خواهد بود.

امینی تصریح کرد: افزایش آگاهی والدین و دانش‌آموزان به دوره نوجوانی، ارائه اطلاعات به اولیا و مربیان در خصوص چگونگی مواجهه با تغییرات دوران بلوغ برخی دیگر از اهداف این طرح است.

وی از ضرورت‌های اجرای طرح روی آوردن نوجوانان به ناهنجاری‌های اجتماعی چون اعتیاد و ...اشاره کرد و گفت: گروه هدف در این طرح اولیا و مربیان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی شهری هستند که از مهر ماه سال‌جاری به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار در راستای اجرای طرح‌، ناآگاهی والدین در مناطیق محروم، و حاشیه‌ای، کمبود منابع مکتوب و غیرمکتوب آموزشی برخی از موانع و مشکلات پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه اولیای 61 هزار و 400 دانش‌آموز در 2هزار و 46 کلاس آموزش داده می‌شوند، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت آموزش والدین دانش‌آموزان 6 میلیارد و 260 میلیون ریال است.

امینی افزود: 3 میلیارد و 615 میلیون ریال اعتبار نیز برای آموزش کارکنان مورد نیاز است و در کل‌، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح 6 میلیارد و 275 میلیون ریال است.

وی از دانشگاه‌های رازی، علوم پزشکی، اداراتی چون بهزیستی و آموزش و پرورش در خواست کرد تا در راستای اجرای طرح نهایت تلاش خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان‌، اظهار کرد: 416 کلاس تقویتی و جبرانی، 85 کلاس قرآنی، 600 کلاس فرهنگی و هنری، 400 کلاس ورزشی، و برگزاری 24 مسابقه و جشنواره از کارهایی بوده که تا‌کنون انجام شده است.

امینی گفت: برگزاری 50 جلسه آموزش مهارت پیشگیری ازآسیب‌های نو ظهور، اجرای اردوهای یک روزه در بین 5 هزار دانش‌آموز، اعزام  260 دانش‌آموزان اعضای شورا به اردوی کشوری رامسر، اعزام 520 دانش‌آموزان بنیاد علوی با اولویت دانش‌آموز محروم به اردو و شرکت 14 هزار دانش‌آموز در طرح هجرت 3 برخی از برنامه‌های اجرا شده دراوقات فراغت است./ج1

برچسب ها: کرمانشاه ، پرورش ، بلوغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.