توجه هرچه بیشتر به شعار محوری سال در بخش ترانزیتی آذربایجان غربی است

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه یکی از کشورهای همسایه استان آذربایجان غربی کشور عراق است که حدود 200 کیلومتر مرز خاکی مشترک دارد، اظهار داشت: این مرز دارای یک مرز رسمی با عنوان تمرچین در شهرستان پیرانشهر است که در سال جاری جهش‌های قابل توجهی در زمینه ساخت و توسعه این پایانه مرزی و ارتقای کیفی خدمات در آن با صرف 67 میلیارد ریال انجام شده است.

طالبی افزود: مجموع این اقدامات بر اثربخشی استان و ارتقای کیفی خدمات در این مبادی تأثیر به سزایی داشته به طوری که آذربایجان غربی را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های ترانزیت کشور تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اقتصادی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال و درآمد به استفاده از امکانات بالقوه جغرافیائی استان در همسایگی با چند کشور به عنوان یک مزیت تجارت منطقه‌ای تاکید شده است.

طالبی گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم و ایجاد نیازهای سخت‌افزاری برای بالفعل شدن این مزیت امکان تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان غربی افزایش یافته که با استناد به نظریه‌های بین‌المللی مبنی بر ایجاد یک شغل پایدار با تردد هر 5/2 کامیون ترانزیتی به کشور، می‌توان نقش اقدامات این اداره کل برای توسعه بسترهای عبور و مرور ناوگان‌های ترانزیتی را به روشنی درک کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.