کارشناس پاکستانی در کنفرانس همبستگی با فلسطین در پاکستان تاکید کرد صهیونیسم روبه زوال است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کنفرانسی بین المللی در پایتخت پاکستان برگزار شده است که هدف آن احیای یکی از قطعنامه های سازمان ملل متحد است.  
در این قطعنامه سازمان ملل متحد ، صهیونیسم با نژادپرستی برابر شده است.  
در این کنفرانس بین المللی در اسلام آباد، قطعنامه ای به تصویب رسید که براساس آن باید کالاهای اسرائیلی تحریم شود.  
این کنفرانس، کنفرانس همبستگی با فلسطین نام داشت و شعارش این بود که فلسطین، وطن فلسطینی ها است. بنیاد فلسطین در پاکستان این کنفرانس بین المللی را سازماندهی کرده بود.  
مقالاتی از پاکستان، ایران ، لبنان و دیگر کشورهای منطقه در این کنفرانس شرکت دارند.  
یکی از اعضای پارلمان ایران در این کنفرانس تاکید کرد اسرائیل تهدیدی جدی برای بشریت است. یکی از اعضای حزب الله در این کنفرانس از حمایتهای پاکستان و ایران از آرمانهای فلسطینی ها تقدیر کرد. دیگر سخنرانان این کنفرانس نیز خواهان صورت گرفتن تلاشهای بیشتر برای روشن شدن دسیسه های آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در منطقه خاورمیانه شدند.  
آقا مرتضی پویا ، تحلیلگر سیاسی در پاکستان در این خصوص گفت:« هر روز نشانه های بیشتری مشهود می شود مبنی بر اینکه حامیان صهیونیسم ، روز به روز ضعیف تر می شود و کسانی که از نیروهای ضد صهیونیستی حمایت می کنند اعم از اینکه در آمریکا یا پاکستان یا کشورهای اروپایی باشند ، قویتر می شوند. ما شاهد آن هستیم که جنبش تسخیر در آمریکا به چه موفقیتهایی دست یافته است و مردم آمریکا و اروپا برضد اقدامات صهیونیستها قیام می کنند.»
در قطعنامه پایانی این کنفرانس بر لزوم حمایت همه جانبه از مبارزه مشروع فلسطینی ها تاکید شد. شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی در این خصوص اتفاق نظر داشتند که کشورهای اسلامی باید متحد شوند تا اینکه راه حلی عادلانه ای برای مناقشه فلسطین پیدا شود که سابقه آن به چندین دهه قبل بازمی گردد.
برچسب ها: صهیونیسم ، زوال ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار