اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل دیروز با صدور اطلاعیه ای در باره وقوع ناپایدار یهای رگباری و به دنبال آن بروز پدیده سیلاب در بعضی از نقاط مستعد این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل در این اطلاعیه آمده است كه نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای هواشناسی نشانگر نفوذ جریان های ناپایدار سطوح میانی جو و همراهی آن با تغییرات فشار در سطح زمین است كه اثرهای آن به شكل وقوع رگبار و رعد و برق به خصوص در ساعات عصر و اوایل شب در اكثر نقاط استان اردبیل به ویژه در مناطق كوهستانی و مركزی این استان پدیدار می شود.

كارشناسان هواشناسی اردبیل با اشاره به شكل گیری سریع و شدید ابرهای همرفتی و جوششی ناشی از شرایط دینامیكی حاكم بر جو این استان و نیز باتوجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و خشكی زمینها و كندی نفوذ آب های سطحی به درون زمین اعلام كرده است كه امكان وقوع سیل پس از بارشهای رگباری در نقاط مستعد و كوهستانی این استان و سیلابی شدن رودخانه ها در سه روز آینده وجود دارد.

این اداره خواستار رعایت جوانب ایمنی و خودداری افراد به خصوص مسافران تابستانی از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها و در مسیر مسیلها به خصوص حین و پس از بارشهای رگباری شده است.

اردبیل از شهرستانهای بسیار سردسیر ایران است و از شرایط جوی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار است و در گرمترین روزهای تابستان اغلب بیشینه دمای آن از 28 درجه سلسیوس (سانتی گراد) بالای صفر فراتر نمی رود./س

برچسب ها: اردبیل ، هشدار ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.