همپای تحولات ایجاد شده در جامعه سرویس های متناوب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد نشده است.

مهندس سهیل مظلوم، کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اهم کارهای مطلوبی که در حوزه کاربردهای IT انجام گرفته به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: بحث هوشمند کردن کارت های سوخت، بانکداری الکترونیک خریدهای آنلاین از انواع سایت های معتبر و مواردی از این قبیل از جمله کارهایی است که در خصوص توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در کشور انجام شده است.

وی افزود: با وجود تمام تلاش های مطلوبی که در حوزه IT انجام شده اما مطابق با نیازهای جامعه و کاربران سرویس های متناوب مبتنی بر IT نداشته ایم.

این کارشناس فناوری اطلاعات نبود پهنای باند مناسب و سرعت بالا برای دسترسی افراد به اطلاعات را از جمله مهمترین معضلات موجود در این حوزه دانست و اظهار داشت: چون در بستر اینترنت سرویس ها و خدمات متنوع به کاربران عرضه می شود بنابراین لازم است پهنای باند و سرعت دسترسی بالا نیز برای افراد فراهم کنیم تا در نهایت به عنوان گیرنده خدمات الکترونیک راضی باشند.

وی وجود خلا های زیرساختی در فناوری اطلاعات را یکی از دلایل عدم تخصص بودجه مناسب در این حوزه عنوان کرد وخاطر نشان کرد:دولت به دلیل کمبود بودجه و منابع نتوانسته سرویس های دولت الکترونیک را آنطور که باید و شاید پیاده کند، بنابر این استفاده از توان بخش خصوصی در راستای رفع معضلات بیش از پیش احساس می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار