یک الجزایری كه به ايران سفر كرده در دیدار با حمید رضا قربانی مدیر سیمای فرانسوی شبکه سحر از عشق واشتیاق مردم الجزایر به ایران اسلامی وضرورت های راه اندازی شبکه فرانسوی زبان24 ساعته در ایران سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، سید احمد سنوسی مهندس مخابرات الجزایری که به گفته خودش چند سال است مرخصی نگرفته تا امسال بتواند مدت زمان مناسبی را در ایران بگذراند، هدف از سفرش  را گفت وگو با مقامات رسانه ملی و رساندن پیام طرفداران نگرش ضد رژیم صهیونیستی و ضد استکباری ایران در الجزایر به ایشان برای تاسیس شبکه ای 24 ساعته به زبان فرانسوی عنوان کرد.

سنوسی در این دیدار با اشاره به این که بیش از 250 میلیون نفر فرانسوی زبان در جهان زندگی می کنند که اکثریت آنان را بویژه در آفریقا، مسلمانان تشکیل می دهند، افزود: در کنار این جمعیت عظیم، بیشتر از 800 میلیون نفر فرانسوی دان هم در جهان وجود دارند که اگر ج.ا.ا. شبکه ای مقتدر ، متنوع و با موضوعات و ساختار های برنامه سازی جالب و فراگیر برای آنها داشته باشد، بخش اعظم ایشان که با سیطره فرانسه بر     رسانه های کشورهای مستعمره سابق آن مخالف هستند، بیننده شبکه ایرانی خواهند یود.

این بیننده علاقمند به سیمای فرانسوی شبکه سحر، زمان پخش کوتاه و عدم امکان بروز و ظهور قابلیت های کامل این رسانه ایرانی در ابعاد گوناگون را که ناشی از زمان کم پخش آن از شبکه سحر است، از جمله عواملی دانست که رفع نیاز مخاطبان به یک کانال تلویزیونی تمام عیار ایرانی را با شکل فعلی پخش سرویس فرانسوی زبان سحر، پاسخ نمی گوید.

وی از مسئولین شبکه  سحر خواست تا با 24 ساعته کردن پخش برنامه های تلویزیون فرانسوی زبان ایران ضمن تامین سلائق مختلف  و نیازمندی های گوناگون فکری تماشاگران و طرفداران رسانه های ایرانی ، خلاء ناشی از نبود شبکه ای متناسب با انتظارات و سطح توقعات فرانسوی زبانان جهان بخصوص مسلمانان فرانسوی زبان را پر کنند.

سنوسی از جذابیت برنامه های نمایشی ایران و طرفداران زیادی که فیلم و سریال های ایرانی در میان مردم الجزایر دارند نیز یاد کرد و از شبکه های ایرانی سحر ، العالم، الکوثر، آی فیلم و پرس تی وی به عنوان شبکه های پر بیننده در کشورش  نام برد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار