رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی گفت: انتظار داریم بیماران صعب‌العلاج بیشتر حمایت شده و از آنها فرانشیز اخذ نشود.

حسن اشتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: به دلیل اینکه مراکز خیریه حمایتی بیماران خاص از نظر بودجه تامین نیستند و بیماران به‌روز مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و بعد از چند ماه تحقیقات و .. زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیران مدیریت می‌شود، ادامه داد: با پشتیبانی افراد نیکوکار مبالغ مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بیمار نیازمند کمک می‌شود به طوری که کمک‌هزینه حمل و نقل، خرید کلیه، درمان، مستمری و ... پرداخت می‌شود.

اشتری با بیان اینکه باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که مراکز همودیالیز به طور چهار شیفت کار نکنند، ادامه داد: مراکز همودیالیز در شیفت‌های صبح، ظهر، عصر و شب کار می‌کنند ولی باید برنامه‌ریزی شود حداقل در دو نوبت کار کنند تا نیروی انسانی و امکانات موجود مستهلک نشود.

وی ایجاد فضای سبز و محیط مفرح را در مراکز درمانی مورد توجه قرار داد و گفت: بعضی بیماران بخش زیادی از عمر خود را در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند و در هر هفته سه تا چهار نوبت به این مراکز مراجعه می‌کنند پس برای اینکه سلامت روحی آنها دچار آسیب نشود باید مراکز درمانی واجد خصوصیات شاد، مفرح و نشاط آفرین باشند.

اشتری اخذ فرانشیز دارو را یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی بیماران بیش از 15 سال است که با مشکلات ناشی از ناراحتی جسمی خود دست و پنجه نرم می‌کنند و از نظر مالی در تنگنا هستند و از عهده پرداخت فرانشیز نیز برنمی‌آیند پس می‌طلبد مسئولان تدابیری اتخاذ کنند که این وجوه ناچیز هم از بیماران صعب‌العلاج اخذ نشود.

وی حمایت بیشتر از از بیماران خاص را خواستار شد و اظهار داشت: گاهی از طریق مذاکره کردن با واحد مددکاری و روسای بیمارستان‌ها تخفیف‌هایی را برای بیماران این انجمن کسب می‌کنیم ولی باید مسئولان تدابیر کاربردی‌تری برای درمان، معیشت و اشتغال این قشر اتخاذ کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.