يک کارشناس سياست خارجي گفت: حمايت هاي آمريكا و کشورهاي غربي از رژيم مستبد آل سعود نشانه هراس و وحشت آنها از گسترش بيداري اسلامي در اين کشور و خاورميانه است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بيداري اسلامي در عربستان گفت: وجود تبعيض ها در کشور عربستان، تفکرات حکام آل سعود و عملکرد آنها در راستاي اهداف آمريکا و غرب در منطقه سبب شد واکنش هاي مردمي در اين کشور شدت بگيرد و بعد از دستگيري و بازداشت شيخ نمر خشم و ناراحتي مردمي افزايش يابد لذا شاهد حرکتي تمام عيار از سوي مردم عربستان در تمام نقاط اين کشور هستيم.

وي در ادامه افزود: رژيم مستبد آل سعود تضاهرات مسالمت آميز مردم را بر نمي تابد و به جاي اصلاح امور به سرکوب معترضين روي آورده که اين امر خشم بيشتر انقلابيون را در پي داشته است.

وي تصريح کرد: در عربستان مسئله تبعيض ديني به شدت وجود دارد و بسياري از مردم اين کشور به همين دليل مورد خشونت قرار مي گيرند چرا که رژيم آل سعود تصور کرده که با ايجاد رعب و ترساندن مردم مي توانند اعتراضات مردمي را سرکوب کند و از موج عظيم بيداري اسلامي رهايي يابند اما مردم آزادي خواه براي احقاق حقوق و آزادي شان از کشتار و جنايت هراسي ندارند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: حمايت هاي آمريكا از آل سعود شاید بتواند حرکت بیداری اسلامی در عربستان را به آرامی به جلو ببرد ولي تغيير حاكميت در عربستان اجتناب ناپذير است و موج بیداری اسلامی تمام این کشور را در بر خواهد گرفت.
"انتهاي پيام"/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار